ik had gister buikgriep . heb weinig gegeten en wel wat gedronken . maar hoe zit t eigenlijk is t erg als je een dagje overslaat met eten en drinken ??? ik merkte dat mn zoontje gister erg onrustig en heel kort dronk alsof er niks kwam . hij liet steeds lod alsof ie ook niet meer wilde . wat later op de dag had hij rederlijk gedronken dacht ik , maar bleef jengelen in de box , heb toen nog even een flesje van 100cc gemaakt en die dronk ie ook nog op . savonds moest ik ff weg en heb gekolft maar toch kwam er 150 cc uit .... kan t miss zijn dat hij op een punt is gekomen dat hij de borst gewoon niet meer wil ??? ik hoop t niet vind t zooo leuk om bv te geven . zo heb ik ook nog een hele iritante schoonzus die steeds roept waarom stop je niet . miss slaapt ie dan wel door . je hebt toch al lang genoeg bv gegeven . waar bemoeid ze zich mee zeg . en haar moeder doet prcies t zelfde . volgens mij zijn ze gewoon jaloers of zo ik weet t nie .....
Eten kan niet veel kwaad, maar drinken merk ik altijd gelijk als ik dat te weinig doe. Zet gewoon een lekkere pot thee en probeer tussen de voedingen door minstens 2 grote mokken te drinken. Je zal het echt aan je zoontje merken. Ook zit hij op een leeftijd dat ze de wereld om zich heen gaan ontdekken en snel afgeleid zijn, het is even geduld hebben.
Ik merkte wel dat ik na de buikgriep écht flink moest drinken en vaker aan leggen om de productie weer op te krikken.
Het kan zijn dat je TSR wat trager is, mogelijk je productie wat minder maar dat trekt wel weer bij. Gewoon goed om jezelf denken en vaak aanleggen als hij dat wil. Het kan zijn dat de omgeving wat interessanter is maar de meeste kindjes stoppen pas tussen de 2 en 3 jaar zelf met de borstvoeding en als ze eerder weigeren heeft het vaak een oorzaak. Hier weigerde ze bijv. met 1 jaar 5 dagen lang door een oorontsteking en met 23 maanden is ze gestopt doordat ik geen melk meer had door de zwangerschap. Nu wil ze ook echt niet meer. Overigens natuurlijk wel fases gehad dat de omgeving erg interessant was
Een kind van die leeftijd stopt niet 'vanelf', dan is er iets aan de hand. Laat oma en tante maar praten, inderdaad waarschijnlijk jaloezie. Geen energie in stoppen.
Met vier maanden wil hij echt nog wel borst hoor. Wat zou hij anders willen? Bij mezelf merkte ik bij ziekte altijd dat mijn productie instortte en de tsr later kwam. Misschien heeft hij daar last van? Ik zou zeggen lekker vaak aanleggen tot het over is. En als je schoonfamilie weer huilt dat je moet stoppen zeg je gewoon dat ze hun mond moeten houden. Punt.
Goed drinken, dat is belangrijk. Rond 4 maanden heb je een dipje, vaak aanleggen (en geen flesjes) is belangrijk, dan krik je de boel weer op en kun je nog lekker lang voeden (wat anderen er ook van vinden >> irrelevant)
hij moet wel de fles als ik er niet ben , ik dacht miss vind hij t zelf fijner drinken uit een fles omdat hij dan wel rustig drinkt , vandaag ging t iig een stuk beter en ook ineens om de 4 uur . heerlijk
Goedzo! Ik dacht dat je kv bedoelde, als je weg gaat en je kolft dan is dat natuurlijk ook prima Fijn dat het beter gaat.