Sinds een hele poos ben ik weer eens gaan kolven (kleine is logeren). En nu schrok ik toch wel van de hoeveelheid Na 2 porties had ik al een halve liter bij elkaar! Wat in moet houden, dat de baby per dag meer dan een liter drinkt! Nu ben ik toch wel heel nieuwsgierig hoe dit bij jullie zit! gr. Joeja
Op werkdagen kolf ik om 11 uur en om 3 uur, en ik kolf rond 11 uur in totaal 300cc en om 3 uur 260 cc (ongeveer). Ik denk dat hij ook zo rond een liter zit op een dag, maar ja, ze moeten er wel van groeien natuurlijk
Ik kolf ook s ochtends (7 uur) 150cc (1 borst kolven en 1 laten drinken, anders voel ik me niet meer in balans, haha) en dan later op de ochtend nog 250cc, en s middags ook nog zo'n 200-250cc.... dus normaal lijkt me...
Ik kolf op een werkdag tussen de 400 en 500 ml (2x keer kolven), ligt eraan hoeveel stress ik heb . Ik denk dat Eva zo'n liter per dag drinkt. Ik kolf altijd meer dan ik nodig heb in ieder geval.
Ik kolf ft en in 5 sessies per dag kolf ik totaal gem. 1150 cc. Gijs drinkt ongeveer 1000 cc, soms iets meer. Ik heb ooit 1 keer 's ochtends vroeg 420 cc in 1 keer gekolfd, maar meestal is het zo 200 tot 250 cc per keer en 's ochtends vroeg iets meer, zo 250 tot 350 cc.
Het ligt eraan wanneer ik kolf. 's ochtends kan ik na de eerste voeding nog rustig 150 ml nakolven. Doe ik niet altijd, maar als ik geen nachtvoeding heb gehad, dan vaak wel. Op mijn werk kolf ik tegenwoordig pas laat - 12.00 uur - en als ik geen nachtvoeding heb gehad dan heb ik de eerste ronde zo'n 260 ml en de tweede keer 200 a 220 ml. Maar er komt altijd nog wat uit, alleen stop ik na een kwartier met kolven als ik genoeg heb. Dus als ik nog even door zou gaan, dan zou ik misschien wat meer hebben. Maar ja, waarom zou ik.... zit ik een beetje een overproductie te stimuleren.... . Daarnaast kolf ik nu kort, waardoor ik een grotere kans heb dat mijn baas mij laat doorkolven na de 9 maanden.
Ik kolf ft en op een gegeven moment meer dan 1400cc, maar dat werd niet allemaal opgedronken hoor. Maar hij heeft toch wel een flinke tijd zo'n 1200cc op een dag gedronken. Het ergste was een keertje 's ochtends toen ik echt uit elkaar dreigde te klappen. Na het kolven begreep ik ook waarom: 540cc . Gelukkig was het meestal toen zo rond de 400-450 's ochtends en is dat wel minder geworden...