Baby bijna 6 mnd hapt in de lucht

Discussie in 'Voeding' gestart door Demino, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik denk dat mijn vraag hier het beste past, ik ben benieuwd naar de reacties!

Ons zoontje is altijd een moeilijke drinker geweest. Om een heel lang verhaal een beetje kort te maken: we hebben alle flessen en spenen geprobeerd en tegenwoordig drinkt hij nog Nutrilon Pepti 1 en krijgt hij Omeprazol tegen zijn (inmiddels niet meer zo) verborgen reflux. Inmiddels drinkt hij ongeveer 4x 200 cc per dag, krijgt 1 fruithapje in de ochtend en 1 keer groente rond een uur of 6 in de avond. Hij geniet zichtbaar en hoorbaar van de bijvoeding en doet dit ook supergoed! Het eten van een lepeltje ging vrijwel direct prima.

Sinds dat hij 3 maanden is, kauwt hij al overal op. Kwijlen doet hij er ook bij. Ik weet dat dit erbij hoort, tot zover ook niks nieuws.. Maar de laatste week kauwt hij ook op bijvoorbeeld zijn fles.
    Vanochtend had hij weer iets nieuws: hij lag op zijn aankleedkussen en begon ineens te 'happen', echt zo droog in de lucht, het deed me aan de beweging van een vissenmondje denken, hahaha. Zo zag het er letterlijk uit. Ik dacht dat hij misschien zijn speen wilde en gaf hem die, maar zelfs met speen in zijn mond bleef hij dat doen. De rest van de ochtend heeft hij het vaker gedaan, ook tijdens het spelen.

Een vriendin zag het en zei dat ze denkt dat hij toe is aan een broodkorst of een Liga oid. Ik vind het zelf erg lastig.. Herkent iemand het en wat zou jullie interpretatie zijn?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Tandjes misschien? Een liga oid zou ik hem nog (lang) niet geven. Eerder een bijtring om op te kauwen.

3. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Een bijtring heeft hij al een hele tijd, die eet hij nog net niet op haha.
    Tandjes komen nog niet door, controleer ik dagelijks.. Denk wel dat ze eraan komen maar dat denk ik al een tijdje eigenlijk.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Misschien vindt hij het gewoon een leuk gevoel?

5. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Zijn groente en fruit niet op een lepeltje geven, maar in stukjes?

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Is een fase! Deed ons zoontje ook. En wij gingen wel starten met bijvoeding maar dat was drama dus weer gestopt en bij 6 maanden weer gestart. Ik dacht ook tandjes maar dat was het ook niet want hij heeft nu net zijn eerste... Mijn advies is een bijtring geven. Gaat vanzelf weer over :)

7. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter doet dat ook (6 maanden) maar dat is dat ze probeert te praten. Ze doet vaak eerst die bewegingen met haar mond en dan zegt ze "mamamam".

Deel Deze Pagina