Hoeveel BV mee naar KDV?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Rian85, Feb 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Volgende week maandag is het zo ver, onze dochter gaat voor het eerst naar het KDV.

We zijn natuurlijk druk aan het oefenen met het flesje en dat lukt ooit goed, en ooit helemaal niet... Vandaag bij het "oefenen" op het kdv kreeg de juf er maar 50cc in.

Dus nu mijn dilemma, hoeveel mee te geven?

Onze dochter weegt nu wrs 5.5kg (woensdag weer even wegen) en is 13 weken. Ze zit op 6 voedingen op ongeveer de tijden 6.00-9.00-12.00-15.00-18.00-22.00 uur.

Met het oefenen met het flesje heeft ze nog nooit meer dan 125cc gedronken. Meestal 80-100cc.

Mijn idee was daarom om haar 3 flesjes met 125cc ontdooide melk mee te geven en tevens 2 flesjes met 100cc verse melk. Op ons KDV mag (mits met label) de verse melk 3 dagen na kolven in hun koelkast bewaard worden. Emma gaat maandag, dinsdag en woensdag dus dat zou prima uitkomen. In het geval van een flesje dat op de grond valt, of een keertje vaker voeden, of meer honger kan er altijd uit die voorraad dan bijv 50cc oid aangeboden worden.

Dus nu mijn vragen:

- Hoe doen jullie het?
    - Klinkt mijn idee reeel en haalbaar?

alvast bedankt!

ps. moet erbij zeggen dat kolven erg goed gaat (al moet ik het op mijn werk natuurlijk nog even zien hoe het gaat) en er ligt ruim 6 liter in de vriezer dus een beetje moeten weggooien vind ik niet heel erg.

2. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

Feb 6, 2012
    509
    0
    0
    Ik heb het in het andere topic al neergezet maar ik doe het als volgt: ik geef minstens 450 ml mee (niet altijd in 3 flesjes van 150, maar net hoe ik het ingevroren heb, hoe het dus uitkwam met kolven) en zorg dat er ook altijd wat verse melk mee gaat, die ik 's avonds eventueel nog in de vriezer kan doen. Ik zit ook ruim in de melk (anderhalve vriezerla vol) maar toch vind ik weggooien echt heel erg zonde. Die verse melk kolf ik eigenlijk altijd 's morgens tijdens het ontbijt. Heeft ook als voordeel dat ik met lege borsten naar mijn werk ga en makkelijker aan de benodigde 450 ml kom met minder vaak en minder lang kolven op mijn werk.

3. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Hoe zwaar is je zoontje? Want Emma krijgt dat denk ik echt niet weg hihi.

Kolven bij het ontbijt idd en goed idee maar vrees dat ik daar geen tijd voor heb. Om 6 uur Emma voeden aankleden zelf aankleden. De half ontdooide melk in de flessen verdelen. Alles inpakken en inladen half 8op kdv... Dus ook nog kolven tussen 6uur en het vertrek van huis om 7.15 lijkt me niet te lukken. Maar we zullen zien misschien gaat het idd prima.

Iig bedankt voor je antwoord! Ik hou het ontbijt kolven in mijn achterhoofd.

4. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

Feb 6, 2012
    509
    0
    0
    Haha ja die van mij is echt "goed gevuld", rond de 8 kilo 2 weken geleden. Ik kolf handsfree, dus kan het mooi combineren met broodje eten en lunch maken. Half ontdooide melk over flesjes verdelen doe ik niet meer, ik geef de flesjes waar ik in kolf gewoon zo mee en dan gieten ze het op het kdv in de fles waar hij het uit drinkt.

5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Okay dat kan ook natuurlijk. Ik heb het allemaal in de Medela zakjes zitten.... zit 100 Tot 190 cc in.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    ik geef drie keer 120-150 mee afhankelijk hoeveel ik de dag ervoor heb gekolfd. Het is dus eigenlijk altijd 1 dag oud. Mn vriezer voorraad gebruik ik alleen als ik een avondje weg ga.
    Mijn dochter is iets meer dan 6kg en drinkt 3x een fles van 120-150. Ze bieden dan eerst 50ml aan en als ze nog meer honger heeft dan steeds een klein beetje meer.

Heb altijd 2x 150ml daar in de vriezer liggen mocht ze onverhoopt meer honger krijgen of er valt iets om. Kan drie maanden in de vriezer en als ie op is vul ik dat bij.

7. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    ik geef mijn dochter 3 x 150ml mee; dit gaat nooit helemaal op, de restjes gooien ze weg als de melk te lang staat. ik kolf elke dag minstens een keer (met werken de hele dag uiteraard) om zo een verse koelkast voorraad te behouden, en een beetje vriezer voorraad op te bouwen.

lijkt me een prima plan hoe je het denkt te gaan doen!

en hier heeft onze dochter de eerste week op het kdv op 50ml per dag geteerd, en toen was ze nog steeds vrolijk en blij! dus mocht het met het flesje niet heel goed gaan meteen - dat komt meestal vanzelf wel goed!
    (je kan je alleen wel voorstellen hoe je avond/nacht er daarna uit ziet met een baby die wat in te halen heeft ;))

8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Thnx voor jullie reacties en fijn om te lezen dat bij jullie dochter kara goed is gekomen met de fles op het kdv. Stelt me weer gerust!

Share This Page