Volgende week gaat Tijn voor het eerst wennen op het kdv. Ik wil graag kolven en dat mee geven maar hoeveel moet ie hebben? Ik heb me laten vertellen dat het handige rekensommetje niet van toepassing is op BV. Als ik hem afgekolfde melk met de fles geeft drinkt ie eigenlijk altijd alles op wat er in zit. Volgens het rekensommetje moet ie 6,5x150:6=160 per fles
Ik geeft 150 ml mee. Hij zou meer mogen hebben volgens het rekensommertje maar als ik meer in de fles doe laat hij het altijd staan vanaf 150 ml. Hij krijgt bij mij drie keer live voeding en twee keer afgekolfde melk, dus hoeveel hij die live voeding tot zich neemt weet ik niet. Hij groeit goed tot nu toe op 150 ml bij twee felsjes. Ik denk dat je even moet kijken hoeveel hij drinkt op het kdv. Olaf drinkt daar wel minder als dat hij thuis doet, hij is ook veel sneller afgeleid op het kdv. Het is zonde om je gekolfde melk steeds een beetje van te meoetn wegooien. je kunt ook een klein beetje in een apart flesje doen, dat als de leidsters denken dat hij te weinig heeft gehad dat ze hem wat extra kunnen geven.
Ik weet dat ook nooit, terwijl ze nu al ruim een maand naar het kdv gaat. Volgens het rekensommetje moet ze 180 drinken, maar ze laat meestal ruim 30cc staan. En 's morgens drinkt ze meestal meer dan 's middags, en 's middags krijg ik er ook minder uit gekolfd, dus besloot ik mezelf niet meer te frustreren en die 180 er te proberen uit te wringen. Maar met dat warme weer dronk ze ineens wel 2 flesjes van 180 op een dag!
Eigenlijk is het handigste om meerdere kleine flesjes mee te geven, bijv. 4x 80 ml. Het voeden op verzoek idee, blijft dan gehandhaaft. Ook is het handig een extra leeg flesje mee te geven, zo hoeft er minder melk verspild te worden.