zoals de titel al zegt. ik ben benieuwt naar hoeveel borstvoedingen een kindje van 13 maand minimaal nodig heeft. ik ben de nachten aan het afbouwen en wil overdag ook een beetje afbouwen. tot nu toe drinkt ze alleen bv en af en toe een paar slokjes roosvicee of water. maar omdat ze onder het drinken zo snel afgeleid is en gaat gymen vind ik in het openbaar voeden niet zo handig meer. en nu de vakantie aanbreekt gaan we ook dagjes weg. vandaag waren we ook een dagje weg en heeft ze vandaag maar 3 keer bv gehad en verder water. zou dit genoeg zijn? ik weet ook geen hoeveelheden wat ze drinkt want ze drinkt bij mij alleen live. tot een paar dagen geleden dronk ze ongeveer 8 keer en nu normaal ongeveer 6 keer. maar zou het kunnen voor af en toe een dag maar 2 of 3 keer? hoe doen jullie dit?
Tja lastig he, er zitten geen maatstreepjes op je borsten! 300 ml zuivel per dag is voldoende, yoghurt en kaas enzo telt ook. Ik ben er bij mijn dochter vanuit gegaan dat ze per voeding ongeveer 100-150 ml binnenkrijgt. Dus twee tot drie voedingen minimaal, maar het was bij ons altijd eerder vier of vijf voedingen rond die leeftijd. Ik vind van acht naar drie voedingen wel een groot verschil. Heb je daar geen last van gehad dan? Je borsten zijn wel flexibeler als je kindje wat ouder is, dus misschien kan jij het goed hebben.
ik had er geen last van. alleen een beetje voller voelende borsten. maar niet dat het storend was zoals met stuwing. 300 ml zuivel dan zijn 3 voedingen wel voldoende denk ik. dat komt mooi uit voor als we dagjes weg gaan.
Ja bedenk hierbij ook als je een toetje geeft dat dit ook zo snel 100cc is dus zou 2 ook voldoende zijn. Ik geef nu ook nog drie, maar ga na de vakantie half augustus dan is hij 10 mnd naar 2 voedingen....
Ik zat met 12 mnd op 5-6 keer, met 13 mnd op 3-4, paar maanden later 2-3 en nu al een tijdje 1-2 keer.