Hallo allemaal Als jullie kindjes naar het kdv gaan, hoeveel per keer en hoe vaak drinken ze dan? mijn dochter van 6.5 drinkt 3x 120-130 cc. Over de hele dag is dat natuurlijk niet veel. Nu adviseerde iemand mij om vaker kleinere beetjes te geven (wat de LLL ook adviseert) maar ze wil gewoon niet vaker drinken! Prima dus..maar vraag me af hoe dat bij andere gaat
Dl drinkt ook 3x ca150cc, volgens mij wel genoeg? Rest van de voedingen gaan live. Over de hele dag drinkt ze 6-8 keer.
Als ze de rest van de dag voldoende aan de borst kan drinken, is het wel genoeg, lijkt mij. Onze dochter dronk maar twee flessen van 120-150 cc bij de opvang (maar ze kon om 17.00 uur weer bij mij drinken), en vanaf een maand of 7 kreeg ze daar ook een kleine fruithap.
Mijn dochters dronken ook altijd zoiets 120-150 ml, max 3 keer per dag. Groeiden prima . Er was eens een leidster die graag naar 180 ml wilde gaan (met het idee dat ze dan minder vaak flesje zou hoeven geven ), maar dat heb ik toch echt geweigerd... (dochter dronk het niet en ik kreeg dat niet bij elkaar gekolfd) Als je problemen hebt om dergelijke hoeveelheden te kolven dan zou je voor kleinere hoeveelheden kunnen kiezen, maar zolang je kindje het goed doet, prima toch? (met 4 mnd krijgen KV kindjes flessen van 200 ml volgens het CB schema, dus 120 ml is relatief al kleine portie!)
Fijn om te horen! Ik krijg dit prima bij elkaar gekolft. Op het kdv vinden ze de flessen klein en willen ze idd naar de 180... dat wil ik dus echt niet! Ze vraagt ook echt niet om meer...als ze thuis de fles krijgt als ik er niet ben drinkt ze ook deze hoeveelheid. Ze krijgt nu sinds 3 weken ook geprakt fruit op het kdv
Mijn kindjes kregen maar 2 flessen mee. Dan wel grotere, zo'n 180-200 cc. Maar als je 3x 120 doet, zit je op 360. Dat is exact evenveel. Ik snap het kV dan niet.
Ik geef mijn zoontje van bijna 4 maanden 3 x 150 cc (ongeveer) mee.. Hij is ruim 8 kilo. Ik kolf maar twee keer rond de 140 dus ik ben bang dat ik binnenkort uit mijn voorraad raak en ik 1 flesje poedermelk bij moet geven.. Hier drinkt mijn mannetje in principe alles op wat je hem voorschoteld dus ik wil liever niet al teveel geven want ook al is het bv, lijkt het mij ook niet echt de bedoeling..!
DL drink tussen de 100-200 ml totaal als ik weg ben. Bij papa weigert ze voor een deel de fles. Bij de gastouder drinkt ze elke 2-3 uur meestal 60cc per meer, zodra ze meer krijgt komt het er weer uit. DL is 6,5 mnd. Bij mij haalt ze het weer in. Sinds een past weken eet ze met papa warm eten en een broodje voor het slapen gaan. Vaker drinken werkt hier niet, mevrouw wil gewoon niet. Vannacht is ze niet wakker geworden voor drinken alleen om 6 uur heeft ze zich gemeld. Tussen 8.30 en 11 kwam ze meerdere keren voor drinken ik lag weer naast haar. Tussen 11-16 geen drinken ik lag te slapen dl was beneden bij papa, net flink bijgetanked. Ofwel baby regelt het prima en heeft zonder mij een ander drinkpatroon.100-120cc per voeding lijkt mij prima meer zou ik niet zo snel geven.
meer dan dat drinkt ze ook echt niet hoor ... soms stopt ze bij de 80 en andere keer bij de 130.. ik kan dit goed bij elkaar kolven dus meer ga ik ook echt niet doen... ik geloof er ook wel in dat ze bij mij weer inhaalt als ze te kort komt. vaker kleinere beetjes heeft hier ook geen nut...ze drinkt dan ook gewoon niet
He gets...dat is echt balen joh! Wel fijn dat hij zo goed drinkt toch? Maar ergens moet er een eind zijn he? Moeilijk waar dat eind dan is he? vooral als ze zo van eten houden haha...
Dl zat vanaf 4.5/5 maanden op 200 cc per fles. Kreeg 5 voedingen per dag en ze dronk ook alles op. Kreeg op mijn werkdagen 2 flesjes met moedermelk en 1 met kunstveiling omdat ik het niet volledig gekolft kreeg, de andere 2 voedingen gaf ik live.
120 per fles is keurig hoor. Lekker zo houden! Kleine porties zijn beter dan grote. Daarom is het het beste om de melk in flessen met 60-90cc te geven aan opvang te geven, dan kunnen zij kijken hoeveel flessen kind per voeding krijgt.
Ja echt lastig, je komt er zo slecht achter wat ´genoeg´ of ´voldoende´is.. Hoe werkte dat bij jullie met 1 fles kunstvoeding erbij?? Denk dat ik er volgende week al wel aan moet geloven hihi...
Ik ken wel iemand die nu ook kv erbij geeft. Die geeft eerst de bv en als dat op is een fles kv. Jongetje vind dat allemaal prima en heeft er geen last van
Wij hebben gelukkig nooit kunstvoeding hoeven te gebruiken. Als ik een keertje wat minder kolfde dan moesten ze het maar inhalen als ik thuiskwam.