hoeveel bv voedingen per etmaal met 1 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door MollyM, 13 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MollyM

MollyM Bekend lid

Mijn kleintje is nu 1 maand en krijgt 5 bv voedingen per etmaal en ik vroeg me af of dat genoeg is. Hoevaak drinken jullie kindjes per etmaal?

2. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik gaf sem in het begin (de eerste 5 weken) iedere 3 uur borstvoeding en eigelijk meer op aanvraag van de baby! De ene keer was dat binnen 3 uur en de andere keer 3½ uur, maar later niet, als ze honger hebben melden zich wel hoor!

3. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Ik geef ook gemiddeld om de 3,5 uur...
    Maar het ligt eraan hoeveel honger ze heeft, soms geef ik maar 1 borst en dan vraagt ze automatisch ook eerder weer.

Ze vragen idd vanzelf als ze honger hebben!

En ze worden toch ook gewogen op het consultatiebureau( moet ik volgende week voor het eerst heen) waaraan je kan zien of ze genoeg eten en groeien?

4. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik heb met mijn kleintje in het ziekenhuis gelegen.
    Daar hadden ze van dat hij volgens een schema moest gaan drinken.
    Volgens mijn CB kon ik gewoon op aanvraag geven. En sommige baby's doen dat om de 2 uur sommige om de 3 uur. Wat ik heb begrepen is gemideld en normale tijd (vooral met 1 mnd) om de 4 uur en dan 's nacht eigenlijk niet meer.
    De mijne kwam om de 3 uur en heeft tot aan 2,5 3 maanden 's nachts ook gedronken (hij was wel klein geboren).
    Ze hebben me trouwens ook verteld dat je moet oppassen met flesvoeding, maar dat je bv eigenlijk zoveel kunt geven als het kindje wilt. Ze zullen nooit teveel bv krijgen. En als ze teveel krijgen dan spugen ze het toch uit.

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dat geldt voor flesvoeding niet voor bv. Mijn neefje bijvoorbeeld kwam ng heel lang om de twee uur, ook s nachts.

Op de bv-cursus zeiden ze dat het geheel van je kindje afhangt. De een drinkt 8 keer de ander 12 keer... En doorslapen is na een half jaar eerder uitzondering dan regel (hoewel je er natuurlijk bijhebt die wel na een week of 6 doorslapen).

Je kunt zelf trouwens makkelijk zien of ie genoeg krijgt:
    Hoe weet je nu dat een baby genoeg krijgt? Je kunt naar de volgende dingen kijken:

• de baby drinkt minimaal 7 à 8 keer per etmaal;
      je hoort en/of ziet de baby ritmisch slikken of klokken tijdens het drinken;
      je laat de baby rustig de borst leegdrinken, zolang als hij/zij wil en daarna naar wens nog de tweede borst;
      je borst(en) voelen na het voeden soepeler aan dan voor de voeding;
      de baby heeft minimaal 4 zware wegwerpluiers per dag, of minimaal 6 kletsnatte katoenen luiers;
      de eerste maanden komt de baby tussen de 90 en 200 gram per week aan;
      de baby is alert en tevreden;
      tijdens de eerste weken moet een baby iedere dag een paar keer ontlasting hebben. Na verloop van tijd is dit niet meer nodig. Sommige borstgevoede baby's gaan zo efficiënt met hun voeding om dat ze eens in de twee weken ontlasting hebben.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Je kunt ook op het borstvoedingsforum vragen daar weten ze er heel veel van!

7. Niet meer actief

Ik voed op verzoek. Soms wil ze 8x op een dag drinken en de andere dag maar 6 keer. dat verschilt.

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik voedde ook altijd op verzoek... varieerde van 6 tot 12 keer. Soms een kwariter lang echt voeden soms gewoon een paar slokjes. En over snachts voeden... ik was er met 4 maand vanaf (en toen ze tandjes kreeg wou ze ook weer snachts) maar ik ken ook iemand die dr kindje van anderhalf nogsteeds snachts voedt. Ikzelf maak er nooit zo´n probleem van. Nachtvoedingen zijn trouwens super op je bv op peil te houden

Deel Deze Pagina