Ik heb van de buurvrouw allemaal fruitsapjes gekregen. Zij wilde een sapkuur doen maar gaat het door omstandigheden niet doen. Nou weet ik wel hoor dat sapkuren niet DE oplossing zijn tegen de overtollige kilo's en dat uiteindelijk dit en dat... Maar ik heb het al eerder gedaan en moet zeggen dat ik toen echt daarna minder buikpijn had dan ervoor, mijn darmen kwamen goed tot rust kennelijk. En ben toen 1,5 kilo afgevallen die er heel lang niet bij zijn gekomen. Nu ik heb gratis heb gekregen ga ik het gewoon erop wagen en daarna weer mijn normale patroon. Wie doet er mee? Ik ga het di wo en do doen aanstaande. Reageren mag ook via pm.
Uit nieuwsgierigheid wat doet zo een sapkuur? Is dat om je lichaam de resetten? Of te reinigen? En wat voor sapjes drink je dan en heb je dan niet gigantisch veel honger?
Kan je je afval-avonturen niet allemaal in één topic plaatsen? Je bent nu een beetje aan het spammen.
Ik heb de vorige keer nul honger gehad. Ja het belooft van alles natuurlijk. Reinigen etc. Ik merkte vorige keer dat mijn darmen oprecht tot rust waren gekomen. Ik voelde me energieker dan ervoor. Of het allemaal wetenschappelijk bewezen is... Dat denk ik niet hoor haha maar ik voelde me er toen erg goed bij.
Belangrijk om langzaam naar een sapkuur toe te werken. Heel slecht voor je lichaam in hier zomaar ineens mee te beginnen. Je moet rest beginnen met het minderen van bepaalde producten, het stoppen met suikers, stoppen met dierlijke producten en dan de sapkuur. Als je nu(of in jou geval) di begint is het hele effect van een sapkuur weg. Ja afvallen zal zeker lukken aangeven je ruim onder je calorie behoefte eet/ drinkt maar het doet niets voor je lichaam wat betreft reinigen. Ook daarna kun je niet zomaar ineens weer alles eten omdat je maag dan weinig gewend is.. Ook wel riskant om op deze manier mensen vragen mee te doen zonder dat je veel verstand hebt van sapkuren
Ik heb het gegoogeld en lees inderdaad dat het niet bewezen werkt. Bedoel je dat het goed is voor je gemoedstoestand of juist niet omdat je honger lijd? Ik heb een beetje het gevoel dat dit kort crashen is.
Je lichaam reinigt zichzelf. Die 1,5 kilo zijn vocht, spieren en een paar gram vet. Je wil vet afvallen en geen spieren of vocht. Maar succes ermee.
Suikers etc eet ik al bijna niet tot niet. Ik eet heel gezond. Waar lees jij dan dat hoe ik eet niet goed zou zijn in de aanloop naar die sapkuur?
Dat zegt ze niet, maar jij vraagt hier een paar dagen voor jijzelf start: wie doet er mee? Over 2 dagen al toch? Diegenen starten dan wel halsoverkop met een sapkuur, zonder al die dingen vooraf. Ik vind haar bericht juist heel duidelijk en beslist geen kritiek op jou, maar een advies naar iedereen die er nu over na gaat denken.
Van wat ik ervan heb gelezen moet he al weken tevoren beginnen met afbouwen. Niet alleen met suikers, maar ook met veel andere voedingsmiddelen. Oa koffie was me bijgebleven. Daar haakte ik af 2 weken geen koffie overleef ik niet. En er werd sterk aangeraden om het onder strikte begeleiding te doen. En niet op eigen houtje.
Is alleen maar koffie geen sapkuur dan . Is toch van een plant, in vloeibare vorm, ik vind het sap (grapje he)