Hoeveel cadeautjes Sinterklaas?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ukkie1, 16 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.807
    113
    Amsterdam
    Bij ons is het wel verspreid over 2 dagen, ene bij de ene opa en oma andere bij opa.
     
  2. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Die van mij hebben dat hoor. En die van 2 zelfs nog meer dan mijn dochter van 8.

    Uitpakken, openmaken, spelen en volgende.


    Hier krijgen de alle 2 een volle zak. (Halve jute zak)
     
  3. cherubin

    cherubin Bekend lid

    8 sep 2014
    549
    360
    63
    NULL
    NULL
    Hier vieren we het twee keer. Een keer met schoonouders, dan is ze enig kind en krijgt ze ongeveer 5 cadeautjes. Die dit jaar wel een geheel vormen, een autospeelkleed en een paar sets autobanen, parkeergarage etc.
    Dan nog een keer met mijn familie. Dan mikken we op ongeveer 4 cadeaus per kind en met de volwassenen hebben we lootjes getrokken.
    Met Sinterklaas bij mijn man op z’n werk krijgt ze nog een Duplo setje en misschien dat ze 3x haar schoen mag zetten voor het idee en dan iets lekkers of een kleinigheidje erin zodat ze het schoen zetten leert..
     
  4. Cil88

    Cil88 Niet meer actief

    Hier krijgt onze dochter alleen van opa en oma op 5 dec. Ze mag thuis de schoen zetten en hierin komen alleen cadeautjes onder de 5 euro. We laten haar ook een keer zetten zonder dat ze iets krijgt. Sinterklaas en zijn pieten kunnen namelijk niet altijd langs komen en is het niet vanzelfsprekend dat als je je schoen zet er iets in zit.
     
  5. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ik kom zelf op zo'n 12 kadootjes per kind (excl schoenkadootjes). Met name nuttige dingen zoals oorwarmers, waterfles voor sport, jazz schoentjes etc. Mijn broer heeft er denk nog zo'n 8 a 10 voor onze kinderen en dat is met name speelgoed.
    Daarentegen krijgen ze niks met kerst en zijn ze pas over een half jaar weer jarig ;).
    Ik bouw ook bewust pauze in om de cadeaus met elkaar te bekijken, soms ook open maken en even spelen en dit jaar doe ik voor het eerst ook een paar kleine gedichtjes erin omdat dochter nu kan lezen en om nog wat rust in te bouwen.
     
  6. Hobbelpaardje

    Hobbelpaardje Actief lid

    23 aug 2014
    189
    139
    43
    NULL
    NULL
    Ik zit meestal tussen de 10/15 cadeautjes per kind. Variërend van enkele grotere tot kleinere van 3/5 euro.
     
  7. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.118
    111
    63
    Ik denk dat wij uitkomen op 3-4 cadeautjes per kind (2 kinderen) en van opa en oma krijgen ze ook nog eens 4-5 cadeautjes waaronder 1 of 2 grotere. Mijn oudste dochter wil heel graag lego friends. Opa en oma hebben een camper en hebben nu de camper van lego friends op de kop getikt. Heel leuk.
     
  8. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ik zit nu op 10 kado's. Nu kreeg ik gisteren te horen dat waarschijnlijk mijn schoonouders aansluiten en die hebben ook nog redelijk wat. We doen wel rustig uitpakken en bewonderen/spelen.
     
  9. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Vorige jaren hadden we er steeds 6-7 per kind. Veel te veel! Nu dus ook ‘maar’ 5 afgesproken en dat is genoeg (kids zijn 6 en 2,5)
     
  10. PeAn

    PeAn Niet meer actief

    Hier rondom de 10 cadeautjes per kind. Met 5 kinderen al snel een flinke bult cadeau's!

    Wij plannen er ook echt een deel van de middag en avond voor. Ieder jaar verzinnen we een spelletje rondom de cadeautjes uitpakken. Uitpakken, rustig bekijken en er even mee spelen is gewoon mogelijk.

    Dit jaar gaan we weer eens voor een dobbelspel. De oudsten hebben de opdracht gekregen om 'gekke' opdrachten te verzinnen en hebben de grootste lol.

    Altijd een knotsgezellige dag en de dag erna lekker spelen of uitproberen met alles wat je hebt gekregen.

    Bij zowel mijn man als bij mij thuis deden we dit altijd al.

    De opa's en oma's geven ons een bijdrage en soms vieren ze het gezellig mee en soms alleen wij als gezin. Helemaal prima
     
  11. DragonBaby

    DragonBaby Bekend lid

    8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik geloof totaal iets tussen de 10 en 15... Maar dan incl schoencadeautjes, sokken en een boekje. Daarvan zal met 5 dec zal het denk ik tussen de 5 en 7 cadeautjes zijn.
    Maar hij krijgt weinig van familie waar hij wat aan heeft, dus het is wel zo goed als alles wat hij krijgt.
     
  12. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Ik durf haast niet te tellen ... :oops:
    Schoonouders doen meestal 1 groter cadeau en nog wat kleinere “grap” kadootjes.
    Bij mijn vader 5 kadootjes pp
    Bij ons 5 kadootjes pp
    Nog 4 schoenkadootjes en op mn man zn werk 1 kado
     
  13. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi - hier ook altijd wel 'veel' cadeautjes. Maar een lippenbalsem, setje stiften, kleurboek, kindermake-up - dat soort dingen samen is nog geen 10tje.. dus aantallen zeggen mij niet zoveel. Het ene jaar waren we klaar voor 25 euro - het andere voor 50. Dat is wel ongeveer het bedrag per kind. 10 tot 15 zitten we wel aan denk ik.

    Toen ze klein waren merkte ik dat 5 a 6 kadootjes genoeg waren- dus toen ze onder de 4 waren.. En dat ze uitpakken en doorgaan - vind ik niet zo erg. Naderhand is er ruimte om alles nog eens goed te bekijken en weer van te genieten.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  14. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Stuk of 15......waarbij dan een cadeautje van oom en tante en opa bij inzit.

    En ik heb het al gehalveerd, cadeautjes extra eruit gehaald om als schoencadeautje te gebruiken én de helft aan de kant gezet voor de kerst. Normaal geven wij geen schoencadeautjes, maar dit jaar dus wel.

    Anders had ik er dus rond de 30 per kind gehad....Ben serieus vandaag van kwart voor 9 vanmorgen tot 14 uur aan het inpakken geweest. En ik heb dus de aan de kant gezette (kerst) cadeautjes nog niet ingepakt.....

    Zijn overigens niet allemaal dure cadeautjes hoor: ook kleine hebbedingen en nuttige dingen zitten erbij.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier allebei 1 ‘groot’ cadeau van ons, en dan nog een cadeau van opa en oma, meestal eentje van mijn oom, en iets nuttigs (bv handschoenen ofzo). Dus 3-4 per kind. En voor de vorm zit er 1 cadeautje voor mij in de zak en 1 voor mijn man ;)
     
  16. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    En ik vond m’n 5 cadeautjes per kind al veel. Haha.
    Maar ze zijn ook nog jong. We hadden net besloten om maar wat minder te geven en de rest in de kast te laten voor verjaardag/kerst. (Wel allemaal in dezelfde maand)
    Maar ook omdat we het zondagmiddag vieren met m’n zusje en die pas rond 4 uur bij ons kan zijn. Dus dan niet te veel poespas van maken. Maar ze zijn nog klein dit jaar.
     
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    3x schoen (omdat we 15dec het pas vieren, met mijn fam) en van ons 3 in de zak. En dan nog 2/3 van familie dus 5/6 per kind op pakjesavond
     
  18. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    3/4 cadeautjes: 2 van ons (1 'nuttig'; 1 speelgoed/wat ze graag willen hebben), verder van opa en oma een cadeautje en van de rest van de familie een cadeautje.
     
  19. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier krijgt ie van ons 3 kadootjes. 2 kleinigheden zoals puzzel en vingerverf. En iets groters, een loopfiets.
    Van pake en beppe krijgt ie ook een puzzel en een toettoet autootje.
    Meer dan genoeg vind ik voor zo'n ukkie.
     
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb 2 kadootjes per kind. Ik geef tussen de 25 en de 30 euro uit.

    We vieren het ook nog eens twee keer, dus ze krijgen genoeg.
     

Deel Deze Pagina