Hoeveel cash geld in huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mimosa, 23 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Hoogstens een paar losse centen in mijn portemonnee en een verdwaald muntje ergens op een tafel of in een kast. Al zou het voor mijn bankrekening fijner zijn als ik gewoon een bepaald bedrag pin waar ik de hele week alles mee moet doen en eens niet overal mijn pinpas trek...

2. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Helemaal niks

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Veel te veel, daarom afgelopen week maar een nieuw paar shabbies maar contant betaald.
    Daarnaast heb ik ook standaard £100 in huis wat ik mee neem als ik naar Engeland vlieg, heb daar wel eens gehad dat ik op een of andere manier een aantal uur niet kon pinnen en afhankelijk was van vrienden.

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik was vrijdag een dagje naar Amsterdam met m'n dochter en had uit voorzorg maar wat meer cash meegenomen ipv alleen mn pinpas. En maar goed ook, want bij 3 verschillende winkels aan de Albert Cuyp kon ik niet pinnen! En dan dus niet de marktkramen maar de winkels erachter. 2 kledingzaken en een schoenenzaak. Gelukkig had ik dus genoeg cash bij me, maar ik was hier best verbaasd over.

Ik heb altijd genoeg cash in huis, sowieso een potje met kleingeld voor collectes enzo maar ook een 100/200 euro voor 'in het geval dat...' |Oh en de kinder spaarpotten natuurlijk :)

5. Wij hebben ook altijd wel wat cash in huis. Alles wat we verkopen via marktplaats, gaat in een spaarpot. Soms doen we daar heel lang niks mee en loopt het bedrag behoorlijk op. We gebruiken dat onder andere voor dingen die we zelf weer van marktplaats kopen, een keertje naar de kermis en we halen hem standaard helemaal leeg voor we op vakantie gaan, als extraatje.

Verder ligt het geld dat we op onze bruiloft hebben gekregen nog steeds in de la. Daar wil ik echt iets moois en blijvends van kopen, maar tot nu toe heb ik nog steeds geen idee wat..

Verder heeft onze zoon het één en ander in z'n spaarpot zitten. In onze portemonnee's zit vrijwel nooit wat. Hooguit een paar euro.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier wel een groot bedrag in huis ja, iets met vier nullen. Vind ik gewoon een fijn idee mocht er iets gebeuren. 🙃

7. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Wij hebben hier nog wel een behoorlijke 'ouwe sok'... niet bewust overigens, maar het gebeurt zo. Dit wordt eigenlijk alleen gebruikt voor grotere dingen, zoals het aanschaffen van nieuwe meubels of om mee te nemen op vakantie.

8. Vlinder123

Vlinder123 Niet meer actief

Vooral mijn man vindt het fijn om wat contanten in de portemonnaie te hebben, als een gevoel van veiligheid voor thuis en onderweg. Ikzelf heb daar minder last van. Ik heb bijna nooit wat in in mijn portemonnaie want ik betaal altijd met pin. Wel krijgen we elk jaar een "gevulde enveloppe" van mijn moeder voor onze verjaardagen en die liggen altijd in een la. Eens in de zoveel tijd vinden we die weer. Altijd fijn want dat voelt dan ineens rijk, hahaha.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Momenteel 150€ z'n beetje..

Tijdje terug een hele tijd 2K contant gehad, heb het veel liever op de bank.

Normaal gesproken pinnen wij alles

10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Helemaal niets :)

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    In briefjes toch wel iets van 500 euro in huis. Daarnaast een spaarpot met losgeld en daar zal ook wel iets van 100 euro inzitten.

12. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hooguit een tientje.

13. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Op dit moment 12 euro maar dat is al meer dan ik gewend ben. Ik heb echt nooit kleingeld in huis (op de spaarpot van onze zoon na). En die collectanten maar denken dat ik ze afpoeier maar het is echt zo!

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb nooit contant geld.

Mijn man wel, vaak een paar honderd euro. Dus als ik accuut iets nodig ben dan kan ik het daar halen.

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Een hand losgeld, en ongeveer 100 euro briefgeld

16. Lajla

Lajla Actief lid

28 aug 2016
    101
    0
    16
    NULL
    NULL
    Euh o tenzij de spaarpotten van mijn dochters meetellen. Hier zit max 5 euro per pot in

17. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Ik pinda altijd alles tot ik snachts bij de huisartsenpost geweest was en bij apotheek niet kon pinnen sindsdien altijd contant

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Meestal zo'n 50-100 euro in mijn portemonnee. Mijn man pint alles. Verder nog zo'n 25+ volle zegelboekjes van de AH in de kast.

19. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik pin wekelijks 100 euro voor de boodschappen. Het merendeel geef ik dan direct uit in de supermarkt. Wat over blijft is dan het enige contante geld dat wij in huis hebben.

20. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ja maar lieverd (echt goed bedoeld, want jij komt vind ik altijd aardig en leuk overkomen) Niet iedereen heeft dat inkomen.
    Wel fijn voor jullie, dat dat kan :)

Ik woon alleen met mijn 3 kinderen en huisdieren en heb 1700 netto in de maand.
    Ik heb wel wat spaargeld en de kinderen hebben allemaal hun eigen spaarpotjes.
    In huis dus de spaarpotjes voor de kinderen en voor mezelf ik spaar de zegels bij de jumbo. (beter rendement dan een spaarrekening, al heb ik die ook klein).
    Maar losgeld in huis, ja een 10 euro ongeveer, want op donderdag komt onze eierboer met verse eieren en verse groenten zo van het land :D heerlijk en een ondersteuning vind ik voor de lokale ondernemingen.

Deel Deze Pagina