Op dit moment te veel ivm verkoop spullen via marktplaats. Dit stoppen we meteen in de kluis maar ben er niet helemaal gerust op. Normaal gesproken rond de 50.
Ik denk Max 200. En dan incl wat er in onze portemonnee zit. En alle losse 10/20centjes die overal liggen🙈 Maar goed voordat ik dat bij elkaar heb ben ik al 10x op en neer naar de pinautomaat geweest.
Ik pin ook vrijwel altijd. Als ik dus eens ergens contant geld nodig heb moet ik het bewust gaan halen. Spaarpot van dochter storten we ook regelmatig, dus daar zit ook niet veel in.
Paar euro in onze portemonnees... Wij sparen geen geld thuis. Op de bank krijg je (nog steeds) rente. En het staat er veilig. Thuis niet. Inbrekers kennen al die geheime plekjes dondersgoed. Als we weten dat we een keer contant nodig hebben, dan pinnen we het een dag of twee van tevoren. Het komt ook wel eens voor dat we niks in huis hebben voor de collectant. Oja, de spaarpotten van de kinderen. Maar die brengen we ook regelmatig naar de bank. Zit nooit meer dan 120,- in.
In mn portemennee heb ik meestal iets van 10 euro. In een bakje voor collecte iets van 5 euro totaal en in een ander potje paar honderd. Gewoon voor de zekerheid omdat we ervaring hebben met pinpas die niet werkt.
Tegenwoordig gelukkig niks meer. Eerder hebben we tijdenlang +1000,- in huis gehad. Verstopt. Maar ik voelde me er helemaal niet lekker bij, zeker niet als ik weg moest. Nu niks meer behalve een paar euro in mijn portemonnee.
Het liefst heb ik geen contant geld. Heb er altijd een hekel aan en zodra ik van iemand cash krijg (omdat ik iets voorschiet ofzo) dan weet ik niet hoe snel ik t weer uit moet geven. Ik zou ook geen noodgeval kunnen bedenken waar ik perse cash voor in huis zou moeten hebben. En sparen doen we gewoon op de rekening. Enige cash wat we in huis hebben zit in mijn zoons spaarpot. Soms haal ik daar voor het gemak wat uit (bijv attracties oid) en stoet ik dat naar zijn rekening terug. Zo raakt dat ook nog eens op de bank
Kun je je echt geen reden bedenken? Nog niet zo lang geleden hebben de ABN klanten een paar dagen niet kunnen pinnen of met de pin kunnen betalen. Hoe had je dan boodschappen gedaan of getankt ofzo?
Hier ook geen grote bedragen (denk ik, nooit alles bij elkaar opgeteld ). Briefgeld moet toevallig net in onze portemonnee zitten. Muntgeld hebben we wel potje voor staan en daar zit wel wat in maar ook niet gek veel. Dan de spaarpotten van de kinderen nog. Ik betaal vaak met pinpas, man betaald wel vaker contant en heeft vaak wel genoeg in zn portemonnee maar die is haast nooit thuis
Je komt altijd wel aan geld in nood. Ga je het toch bij de bank halen? Er heeft altijd wel een auto benzine, geld op de ov of gewoon de fiets. Boodschappen online bestellen met automatische incasso of creditcard. Dus ik zou echt niks kunnen bedenken.
In huis hebben wij geen geld liggen. Ik heb het in mijn portemonnee. Maar ook niet altijd, want ik pin veel in winkels. Een enkele keer pin ik weleens wat zodat ik ook cash geld heb. Dus je bent niet de enige ts.
Volgens mij kon je ook niets bij de bank afhalen en niets overmaken/betalen. Mijn auto heeft niet altijd benzine. Ik tank elke dinsdag. Als het op dinsdag ochtend gebeurt heb ik dus een probleem. Nu hebben wij beide een andere bank dus een echte probleem zullen we niet hebben anders bel ik m'n ouders om wat voor nood te lenen
Heb alleen een potje met irritant kleingeld staan. Veel te zwaar in mijn portemonnee Ik ben een echte pinner. Alleen een enkele keer wanneer ik denk dat ik ergens niet kan pinnen zorg ik ervoor dat ik briefgeld in mijn portemonnee heb zitten. Nadat ik dit aangebroken heb verdwijnt het kleingeld weer in het potje.