Misschien weet iemand wat er aan de hand is of herkent het volgende.. Mijn dochtertje is nu ruim 2 weken en ik voed haar zelf. Nu heeft ze sinds drie dagen dat ze na de voeding erg gaat huilen, haar beentjes optrekt, en haar rugje kromt. Het komt aanvalsgewijs, dus het lijkt op darmkrampjes volgens mij. Ze geeft ook vaak wat voeding terug maar dat is op zich niet zo'n ramp. Ze groeit goed (is nu 1 week niet gewogen, moet volg week weer) maar ze ziet er supergoed uit, is tussen de voedingen verder tevreden. Vannacht heb ik om 00.30 uur gevoed, om 01.15 uur begon ze te huilen en heb uiteindelijk tot 4.00 uur opgezeten met haar omdat ze echt van die 'aanvallen' had. Nu heeft ze net weer voeding gehad, en het is weer hetzelfde.. Heb die druppeltjes van vsm (cinababy??) gegeven, en infacol maar niets helpt. Heeft iemand nog een tip o.i.d.? Alvast bedankt!
Hoort gewoon aan als krampjes....en dat is zo erg om te zien bij je baby..is ook erg zielig. Maar hoort er wel gewoon bij.... Maar is je toeschietreflex misschien wat veel?
Ja ze boert goed, ik vind zelfs dat ze veel boert.. Heb idd wel veel toeschietreflex, ze verslikt zich regelmatig. Zou het kunnen dat het te snel in d'r lijfje komt dan??
Ja volgens mij kunnen ze daar ook krampjes van krijgen dan moet je eerst even een beetje kolven....dan is het ergste weg. Zo kun je misschien wat opsparen om eens een flesje te geven
Middeltjes helpen weinig, beetje je borstenmanagement wijzigen heeft vaak meer effect. Als je tsr erg sterk is kun je het beste op je rug liggen en baby op je buik liggend laten drinken, dan helpt de zwaartekracht mee. Kijk even op borstvoeding.com daar staan meerdere artikelen over hoe je dit kunt aanpakken.
Yes, kan. Je kan dan vooraf een beetje handmatig afkolven en haar al na 1 of 2 minuten eens extra laten boeren. Je kan ook achterover liggen bij het voeden dan werkt de zwaartekracht tegen. Daar zijn verschillende houdingen voor maar ik ben er niet zo in thuis dus je moet even zoeken.
Op m'n rug voeden?! Wow, nooit van gehoord.. Ik ga eens even op zoek dan! Dit is toch zo ontzettend zielig! Bedankt in ieder geval! Ben 'blij' dat jullie ook denken dat het krampjes zijn, dacht al minstens dat er iets met de voeding mis was.