Hoeveel cc bij 13 dagen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jubbos, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

He Meiden,

Ik heb mijn opnieuw aanmoeten melden met een nieuwe naam, maar ik was voorheen Marlous84.

Onze Julian is niet zo`n ster met zijn flesje, hij valt heel snel in slaap. Hij zit nu op de 7-8 voedingen per dag om de 3uur overdag en `s nachts wanneer hij komt.

Als ik alle cc bij elkaar optel en dan deel door het aantal voedingen komt hij gemiddeld op zo`n 70-75 cc uit.
    De ene keer dus 60 en de andere keer 90 ofzo.

Is dit niet veel te weinig voor de kleine, omdat je elke dag met 10cc moest verhogen, zou hij nu tussen de 100-120 op kunnen per dag.

Groetjes,

Marlous

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Hoeveel weegt je kindje? Je kan namelijk een rekensom toepassen. Ze hebben 150ml per kilo lichaamsgewicht nodig. En ze mogen maximaal 180ml per kilo lichaamsgewicht.

Stel jouw zoontje weegt nu 4 kilo dan reken je uit. 4 x 150ml = 600 ml dat heeft hij minimaal nodig dat deel je dan door aantal voedingen dus 600 / 8 = 75 cc of bij 7 voedingen 85cc.

Maximaal
    4 x 180ml = 720ml / 8 = 90cc

Of wat hij nu drinkt genoeg is hangt dus af van zijn gewicht. Weegt hij rond de 4 kilo dan is het sowieso prima! Je gaat straks pas weer ophogen als hij om meer voeding gaat vragen of als hij steeds minder tijd tussen zijn flesjes laat zitten dus in ene om de 2 uur voor voeding vraagt dat zijn tekenen dat hij meer voeding nodig heeft.

ik hoop dat het zo duidelijk is.

groetjes

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Het hangt heel erg af van zijn gewicht. Hier zaten we toen ook rond die hoeveelheid. Je krijgt nogal wat adviezen over hoeveel ze moeten drinken en hoe je moet ophogen, maar ik zou niet teveel 'moeten'. Want dat was hier ook het probleem en daar raakte ik alleen maar van in de stress! Je kindje kan heel goed aangeven wat hij nodig heeft en meer 'erin proppen' omdat het 'moet' is niet nodig. Succes!

4. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Het consultatiebureau is vanmiddag langs geweest voor de intake en we gaan nu op verzoek voeden, dus niet meer elke 3 uur, hij komt meestal na 2 2,5 uur weer en dan drinkt hij dus minder, net maar 50 cc..Ik denk dat ik mijzelf te druk maak, want zijn geboortegewicht was 3260 en nu zit hij op 3480, hij groeit dus wel goed.
    Pff new born mama is soms wel erg moeilijk, je moet je kindje nog zo leren kennen.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

helemaal goed toch zo.. soms is het inderdaad moeilijk, maar hou in je achterhoofd dat jij als mama meestal heel goed weet wat je kindje nodig heeft dus volg je intuitie

Deel Deze Pagina