hoeveel voedingt krijgt jullie baby 1 maand oud

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door augurkjes, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ik vroeg me af, ons meisje is nu 1 maand oud en weegt iets meer als 5 kg.

Ze krijgt nu 5 flessen van 150 ml. Maar vaak heeft ze daarna nog dorst. Soms geven we na een uurtje dan 30 ml of iets er nog bij en dan is ze tevreden.

Nu vroeg ik me af is dit niet teveel? ze heeft het wel nodig volgens mij.

maar hoeveel krijgt jullie kindje bij de 1 maand oud?:(

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Het ligt meer aan het gewicht dan hoe oud je baby is. Ons zoontje weegt nu 5200 gram en krijgt 5 flessen van 180cc. We maken 180/6 maar gooien dus 20cc weg anders zou hij 200cc krijgen dat is wel erg veel. Onze kinderen wegen dus bijna hetzelfde wie weet heeft ze ook iets meer nodig.

Maar geef je echt die 150cc of 165cc?

3. augurkjes

het is 150 cc water dus komt neer op dan 165 ml inderdaad en drinkt ze echt helemaal op. Maar ben zo bang dat ze met meer teveel krijgt of is dat flauwe kul.

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Met flesvoeding mag je kindje max. 1 liter per dag drinken.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Je kan haar ook de allereerste fles en de laatste fles voor naar bed gaan 180cc geven en de overige flessen gewoon 165cc. Kijken hoe ze het daarop doet. Wij bieden ons kindje gewoon 180cc aan meestal drinkt hij het op en soms laat hij iets staan. Je dochtertje zal heus wel aangeven als ze genoeg heeft lijkt mij. Denk dat je niet bang hoeft te zijn om teveel te geven. Als ze inderdaad maar niet meer dan 1000cc krijgt omdat dat de niertjes dat nog niet aankunnen.

6. augurkjes

okee bedankt, de laatste fles geven we inderdaad al 180 cc dan zal ik ook de ochtend fles zo doen. Dan komt ze niet aan de 1000ml voeding.

Bedankt in ieder geval

Deel Deze Pagina