Invriezen van groente- en fruit

Discussie in 'Voeding' gestart door Annet73, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Hoe doen jullie dit? Alleen vers gekookte groente invriezen, of ook uit een potje? En met fruit? Kan je dit invriezen?

Vraag ik me ook nog af of je in gewone ijsblokjesbakjes mag invriezen, dit ivm. het afdekken ervan.
    Je hebt ook van die vrieszakken, met van die bolletjes........

En dan het opwarmen; au bain marie? En zit er dan niet teveel vocht bij?

Voel me echt een beetje dommig............ik weet hier niets van namelijk! En op het cb- bureau word ik ook niet echt wijzer.....

Graag jullie raad!

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik vries zowel groente als fruit in, maar wel in bakjes die afsluitbaar zijn. Ik maak ze overigens beide zelf.
    Ik haal deze de avond vantevoren uit de vriezer en zet ze in de koelkast. Zo heb ik altijd een verse groente- en fruithap. Als het echt te waterig mocht zijn en ik heb niets anders voor handen, dan doe ik er een beetje liga doorheen kruimelen en onthoud voor de volgende keer dat ik dat dus niet in kan vriezen.

Au-bain-marie opwarmen wil zeggen met potje en al in een pan met een bodempje water. Het water komt dus niet in contact met de groente of het fruit als je dat bedoeld. Overigens gaat opwarmen in de magnetron ook hoor. Je kunt ook een flessenwarmer gebruiken (is ook een soort van au-bain-marie) om hapjes op te warmen.

Succes!

3. Es1981

Es1981 Actief lid

Waar koop je dan van die kleine bakjes. En als je diepvrieszakjes koopt, krijg je het er toch niet ingepropt door dat smalle gaatje?

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Je kunt eens bij blokker of marskramer kijken. Welke ook handig zijn (ik heb ze gekregen) zijn de bakjes van Avent. Gaan per 10 (zijn eigenlijk voor borstvoeding in te vriezen) en er zitten dekseltjes bij, er staat ook een maatverdeling op. Ik gebruik deze intensief. Je kunt ook een ijsblokjes lade/bakje gebruiken en dan de "ijsklontjes" in een zakje doen.

5. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Bedankt voor je tips!
    Ik ga lekker kokkerellen, haha!

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Nog een tip: je kunt ook (schoongemaakte) groente en fruitpotjes gebruiken om in te vriezen. Het dekseltje zal ws niet helemaal luchtdicht afsluiten, maar goed genoeg voor bevroren fruit/groente. En je hebt meteen de juiste hoeveelheid.
    Je kan het beste wel het etiket er eerst afhalen.

Groet van Kiki

7. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    @Kiki,
    Ja, die tip vergat ik nog (en ik stik toch inmiddels van de hervulde groente- en fruitpotjes......) ;) :oops:

8. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    ikzelf heb bij de xenos bakjes gehaald zijn in de aanbieding heb je 4 bakjes voor 1 euro ong en daar past 100 ml in dus precies genoeg voor de kleine potjes ze hebben ook grotere.

9. Had ook al een breicht achte gelaten bij appel/peer

hier nogmaals

misschien leuk om te kopen

Handboek babyvoeding van Amanda Grant.
    Ik heb het bij bol.com gekocht,kost € 17.95 en verzendkosten iets van € 1.95 ofzo.lekker makkelijk de dag erna in huis.

Staan recepten in voor je kleine,wat je wel en niet mag invriezen,wat je maar 24 uur mag bewaren,wat je eerst moet koken.
    Heel veel leerzame dingen.
    Luca is nu 4 maanden,maar probeer eerst wat smaken potjes uit en als ik weet wat hij lust en goed gaat,maak ik zker uit het boek,
    Dan ga ik bakjes inslaan....en de blender staat al klaar..

groetjes Angela

10. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond

Deel Deze Pagina