hoeveel voedingen kreeg jullie spruitje met 3,5 maand? ik voed op verzoek en zit nog steeds op 7 voedingen per dag. soms zelfs meer als er korte voedingen tussendoor bij zitten. mijn kind gaat rond half 8 naar bed en komt vervolgens om 3 uur, daarna om 6 uur, 9 uur, 12 uur, 15.00 uur, 17.00 uur en om 19.30 uur. met dus soms nog wat tussendoor. de tijdstippen schuiven overigens ook nog steeds wel wat hier en daar. hij slaapt ook vrij licht, overdag regelmatig maar 1 uurtje. komt dan nog moe eve uit bed en gaat er een half uur later maar weer in. ik dacht dat het misschien aan te weinig voeding ligt. of aan het feit dat hij vrij kort aan de borst drinkt en misschien niet genoeg achtermelk binnen krijgt...? maar snachts slaaptt hij wel een stuk vaster. is dit een bijzonder bv schema voor een baby van 3,5 maand?
Ik vind het er prima uitzien hoor, heel normaal! Wat betreft het lichte slapen, Lisa slaapt overdag vaak ook heel licht. Ik laat haar vaak nog even liggen als ze na een uurtje wakker wordt, vaak huilt/kletst ze een beetje en vaak gaat ze dan weer slapen. Maar dat lukt niet altijd zo en het werkt niet bij alle baby's (bij Eva werkte het dus niet) en dan kun je ze beter even eruit halen om daarna weer in bed te leggen. Is misschien een beetje rommelig, maar helemaal niet erg. Wat betreft het korte drinken, Eva en Lisa deden dat ook altijd, maar kregen echt wel genoeg binnen. Als ze efficiënt drinken kunnen ze binnen 5 minuten klaar zijn.
Is niks geks aan hoor. Hier een baby net zo oud en eigenlijk precies hetzelfde maar meestal zelfs 8 voedingen. Met slapen eigenlijk hetzelfde als Snoopy. Zeker tussen de middag wil ik graag dat hij wat langer dan 1 uur slaapt want dan slapt zijn oudere broer ook. Als hij dan wakker wordt doe ik gewoon zijn speentje terug en vaak slaapt hij dan nog wel een uurtje door (dit moest ik hem wel leren hoor. Eerste keren moest ik elke 5 min speen terug geven)
Ik zat hier denk ik ook wel op 7 voedingen, soms ook meer. Nu zit ik op 5, soms 6. Overdag slapen is hier bij tijden ook drama. Nu gaat het weer goed. Meestal 2x2 uur en 2x1 uur (ligt eraan hoe vroeg ze wakker is). Ik zit nu een beetje op deze tijden: 4.30, 8, 12, 16, 19 uur. Vannacht was ze er om 2 uur al en om 6 uur en nu slaapt ze en krijgt ze weer als ze wakker wordt. Het gekke is dat als ze hier 's avonds rond 22 uur nog wakker wordt (doordat we weg zijn geweest of ik haar recht wil leggen in bed) ze 's nachts rond 2 uur komt. Terwijl dat als ze lekker doorslaapt ze er pas rond half 5 is.
Volgens mij is het helemaal normaal hoor. Irem is ook 3,5 maand en het verschilt per dag een beetje, maar gemiddeld zit ze op 5, 6 en soms 7 voedingen per 24 uur. Overdag komt ze om de 3 uur, 's nachts slaapt ze vaak eerst een uur of 5,6, komt dan om 2.00 uur en dan nog een keer om 6.00 uur ofzo. Oh en wat betreft het slapen, Irem slaapt vaak ook niet lang overdag. Maar bij haar heeft het geen zin haar te laten liggen als ze eenmaal wakker is, dan wil ze er ook uit. Prima, ik haal haar eruit, maar zodra ze moe is gaat ze weer naar bed, ook al is dat maar een half uur later. Anders wordt ze echt bloedchagrijnig. En er zijn ook dagen dat ze 's middags gewoon ineens 3 uur achter elkaar slaapt. Verschilt echt van dag tot dag.
hoe zou het dan komen dat ze zo licht slapen. door de makkelijk verteerbare bv? of doordat het onrustige kindjes zijn? hier wisselt het dus ook heel erg van dag tot dag. ik moet maandag weer werken en enige regelmaat was wel fijn geweest, ook voor reza zelf en handig ivm de oppas. maargoed dat is de eerste week mijn moeder en die zal zich wel redden. bij haar is hij relaxter dan bij ons!
Iedere vrouw heeft een andere opslagcapaciteit in haar borsten, en iedere baby heeft een andere opslagcapaciteit in haar maag. Dus bij iedereen is het verschillend hoeveel er per keer uitkomt en bij iedere baby is het verschillend hoeveel er per keer inpast. Daarnaast heeft de ene baby veel meer nodig om te groeien dan de ander. Er is dus geen peil op te trekken. Alles tussen 12 en 4 kun je 'normaal' noemen. 7 is heel netjes, bij mij hadden ze meestal iets vaker. Maar het hangt er ook vanaf of je slokjes tussendoor meetelt (en of je die so wie so geeft natuurlijk).
Lisa slaapt soms zo licht omdat ze overdag wat onrustiger is en wat meer last heeft van de reflux. Met de voeding heeft het niets te maken, ze krijgt alles via de sonde op vaste tijden, altijd dezelfde hoeveelheid. Ze krijgt de melk die ik 's ochtends kolf wel eens 's avonds en slaapt dan even rustig als altijd (maar ik probeer wel 's avonds gekolfde melk 's avonds te geven).