Extreme dip

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door teigetje1, 29 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    We zijn vandaag bij het cb geweest voor de derde entingen alweer. Nu is ze dus gewogen en (schrik niet) ze is in een maand tijd maar 70 gram aangekomen. Nu weet ik dat er een 4 maanden dip is, maar dit vind ik (en het cb ook) extreem, en ik verschoot ervan :$.
    Nu moet ik dus ook veel volle melkproducten gaan eten en veel fruit, en ook veel meer gaan drinken als wat ik al deed. En nu moet het ritme van ons meisje t/m de volgende weging 4 augustus grandioos veranderd worden. Ze kreeg eerst om 7-11-15-19-23 en nu wordt het 7-9-11-13-15-17-19-23. Nu hoop ik dat ze volgende week donderdag weer genoeg is aangekomen, anders moet ik misschien over of bijvoeden op fv of iets anders, en ik wil graag bv geven tot zeker 6 maanden (als het niet anders is dan is het zo).

Zijn er nog meer dingen die ik kan doen om ons meisje d'r gewicht omhoog te krijkgen?

2. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    O ja, ze is verder gewoon vrolijk en slaapt voldoende en heeft plas en poepluiers genoeg. Ook is ze nooit ziek geweest (zelfs geen verkoudheid).

3. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Vevelend dat je zo geschrokken bent zeg.
    Wat je echter mailt is niet heel vreemd.
    Rond de 4 maanden vlakt het gewicht i.d.d. vaak af en kan het zo zijn dat ze gelijk blijven of slechts weinig aankomen. Zelf een beetje afvallen komt voor.
    Op zich niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken.
    Belangrijk is dat je haar op verzoek voedt en haar voedingen niet afbreekt.
    Wellicht dat ze met een andere ontwikkeling een sprongetje heeft gemaakt en dat daar haar energie in is gaan zitten.

De voedingsstoffen die jij tot je neemt heeft geen invloed op je melkproductie. Ook heeft extra water/melk drinken geen enkele zin om je melkproductie te verhogen. Gewoon naar behoefte eten en drinken is prima.

Wat eventueel kan helpen is na haar voeding kolven. Je zult dan waarschijnlijk niet heel veel kolven, maar wat je kolft bevat veel vet. Dit zou je dan kunnen sparen en aan haar kunnen geven.

Al met al, je schrijft dat ze vrolijk is, ik zie dat ze goed aangekomen is in het verleden, ze plast en poept prima schrijf je en als je de cijfers op de weegschaal niet had gezien dan had je je nu geen zorgen gemaakt.
    Extra aanleggen is in deze situatie hetgene (en het enige) wat ervoor zorgt dat je melkproductie omhoog gaat.

Blijf vooral naar haar kijken en mail gerust weer.
    Groeten Rieneke

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Haha, ja, als ik die cijfertjes niet had gezien, dan had ik me idd geen zorgen gemaakt :).
    Het is ook net alsof ik de enige ben op het cb bij ons die volledige bv geeft. Want ik wist wel van die dip, maar ze deden net alsof het nooit voorkwam, en dan ga je je ook zorgen maken, en wil je er vanalles aan doen. Ik heb dus nu yohgurt, yoghurtproducten, kaas en veel fruit in de koelkast staan. Ik vind het wel lekker, maar we hadden nooit zoveel :D.
    Maar bedankt voor de reactie.

5. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Gezond voedsel is natuurlijk nooit verkeerd ;)
    Vaar op je eigen gevoel en vergeet niet dat de de manier om meer melk te krijgen veel stimuleren is.

Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina