hoeveel cc geven als je bijvoeding geeft met 4 mdn

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Rilana, 27 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rilana

Rilana Actief lid

6 feb 2006
    188
    0
    0
    mijn dochter is nu bij 4,5 maand en drinkt sinds een paar weken rot de fles .
    zodra de fles in haar mond wordt gedaan dan wordt ze rood en begint ze te krijsen .
    we hebben ook al een aantal keren thee diksap en water geprobeerd en dan wordt het nog erger .
    van fruit heeft ze aan 100 gr niet voldoende mevr wil persee een grote kruitvat pot van 200 gr
    en na haar 125 gr goeten wil ze nog een toetje want dan is ze nog hongerig .
    maar omdat er een bepaalde hoeveel cc per dag is voorgesteld (150 p kg p 24 uur ) moet ze dan nog steeds 900 cc per dag excl bijvoeding ? want ze is 6,5 kg en 64 cm .
    ze krijgt nu steeds maar 500 cc per dag met veel strubbelingen binnen .
    ze zit ook steeds op haar vingers te happen met haar tandvlees en te zuigen .
    wie weet hoe ik meer flesvoeding binnen kan krijgen want ik loop een beetje op mn zenuwen ed en wie weet hoeveel cc voeding excl groente en fruit ze moet hebben .
    ze blijft wel voldoende plassen en ze poept minimaal 3x per dag

wie o wie kan me helpen :(:

2. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    klinkt als het 19 weken sprongetje.... dat ging hier precies zo... zou me niet teveel zorgen maken. Gewoon maar een beetje mee heen doen. als ze een keertje niet genoeg binnenkrijgt, haalt ze het met een volgende voeding wel weer in. hier bleven ook vaak de flessen bijna op de helft staan. Vooral het begin was lastig, als ze dan na even aandringen wel wat op gang kwam, werd er wel wat gedronken. Maar soms bleef echt 90cc staan. Vaak warmde ik het na een boertje en ff pauze het restje nog even op en werd er nog een keer 30cc gedronken. 60cc over een keertje is niet zo erg hoor. Een volgende fles gaat dan vaak wel weer helemaal leeg..
    proberen in een rustige omgeving (slaapkamer) te voeden, is misschien ook wel een idee. Ze begint met deze leeftijd ook weer veel nieuws te ontdekken, er is zoveel te zien, en als er dan minder afleiding is, gaat de voeding vaak makkelijker.

Hoeveel ze precies met bijvoeding moet binnenkrijgen, weet ik niet. Geef je 4 voedingen of 5? Vaak vervalt met bijvoeden al snel de 5e voeding. Dan zou je uitkomen op 4* 200cc = 800cc. Als ze daar dan nog 2/3 van binnenkrijgt zit je inderdaad op ongeveer 550cc. Dat lijkt me niet echt te weinig, maar dat ligt er ook weer aan natuurlijk hoeveel bijvoeding ze binnenkrijgt. Als ze daarvan veel binnenkrijgt, denk ik eigenlijk niet dat ze wat tekort komt. Is ze wel hongerig, dan geeft ze dat vast wel aan!
    Je houdt het goed in de gaten, als de poepjes en plasjes nog gewoon prima zijn, weinig reden tot zorgen..

Voor de zekerheid kan je over de hoeveelheid voeding natuurlijk ook gewoon even het telefonisch spreekuur bellen van je CB..

En bedenk je maar, gekke baby´s, het is gewoon weer een fase.. succes!

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

n houd je er rekening mee dat er in de potjes van kruidvat zou (groente) en suiker (fruit) zijn toegevoegd? een keertje kan geen kwaad maar liever niet elke dag

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou stoppen met deze grote hoeveelheden bijvoeding en gewoon maar een paar hapjes geven.
    Het is nog niet de bedoeling dat bijvoeding op deze leeftijd flesvoeding vervangt.
    Waar fruit/groente zit, kan geen melk zitten, dus ik vind het niet gek dat je dochter minder melk wil.

Hoeveel melk je dochtertje nodig heeft zou ik even op het cb navragen, je kunt het waarschijnlijk ook vinden in de voedingsfolder die je daar hebt gehad (neem ik aan tenminste).

5. Rilana

Rilana Actief lid

6 feb 2006
    188
    0
    0
    maar met een paar hapjes neemt ze geen genoegen ze heeft het echt nodig en de flessen melk wordt ze zat

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    De belangrijkste voedingsstoffen haalt een kindje van jouw dochters leeftijd toch echt uit melk hoor, en niet uit groenten en fruit.
    Maar goed, het is jouw dochter, dus je moet het zelf weten.

Misschien eens een andere fles proberen met een ander soort speen erop, of een grotere speen o.i.d.
    Misschien dat ze dan makkelijker drinkt.

Deel Deze Pagina