Help!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mirjam87, 23 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Dames ik heb jullie hulp nodig!
    Ik ben bang dat de borstvoeding op zijn einde loopt :( ben nu ieder 1 1/5 aan het kolven, maar ik kolf steeds maar 20/30 cc per keer, das dus veelste weinig, krijg vanavond een andere kolf om te kijken of dat beter gaat. maar nou heb ik dus een vraag, als het helaas zover is dat me bv op is, welke kv moet ik dan geven? gewoon standaard of hypoallergeen?

Tips om de productie te verhogen zijn ook welkom, want ik wil echt niet stoppen! :(

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Leg je je kindje naast het kolven ook aan de borst? Dan is het aan te raden om je kindje zo vaak aan te leggen als je kindje dat wilt en kan je evt. nog nakolven.

Kolftips:
    - Masseer voor het kolven je borsten met iets warms (doek, gelkussen) richting de tepel. (Kan ook voor het "live" voeden)
    Masseer tijdens het kolven je bordten met iets warms richting de tepel. (Kan ook voor het "live" voeden)
    - Kolf naast je kindje, of met een foto van je kindje of een kledingstuk van je kindje.
    - Kolf op een rustige plek waar je je op je gemak voelt en waar het aangenaam warm is.
    - Kolf het liefste met een dubbelzijdige electrische kolf.
    - Probeer voldoende rust te nemen.
    - Knuffel veel huid-op-huid met je kindje.
    - Als je geen of met moeite een toeschietreflex kan krijgen kan je overwegen om een oxitocine neusspray te gebruiken. Deze kan je via je huisarts verkrijgen.
    - Weleda heeft een kant-en-klare borstvoedingsmix thee. Dit bestaat uit meerder kruiden. Je kan 2-3 glazen per dag drinken. (let wel: niet alle kindjes kunnen tegen deze kruiden, als dat zo is, kan je minder thee drinken of stoppen)
    - Eet gevarieerd en voledoende. Drink 1,5-2 liter per dag.
    - Als de productie nog achterblijft kan je overwegen om Domperidon te gaan gebruiken. Doe dit in overleg met je huisarts.
    - Gebruik je hormonale anticonceptie? Dit kan een negatief effect hebben op je productie. Kijk of er geen oestrogenen in zitten.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina