Hoi meiden, Ik wil graag jullie advies vragen. In april moet ik weer gaan werken. Ik neem dan 1 dag ouderschapsverlof op per week, meer gaat helaas niet. Ik zie er eigenlijk wel tegenop om 4 dagen te werken. Het lijkt me best pittig nu als moeder, vooral ook omdat ik een leidinggevende functie heb. Zouden jullie ervoor kiezen om op maandag of op woensdag verlof te nemen? De andere dagen hebben we al opvang geregeld. De keuze is dus of 4 dagen aan elkaar werken of een break middenin de week. Wat lijkt jullie het fijnst? Groet, MammaBS
ik zou kiezen voor de woensdag. heerlijk week door midden. heb je het weekend lekker met je kleintje 2 dagen werken weer dagje met je kleintje en nog 2 dagen. vond het zelf ook altijd lekker om de week door midden te hakken toen ik nog kon werken.
Ik zou gaan voor de break. Niet alleen voor jou maar ook voor je kleintje een dag om weer even op te laden. Vier dagen achter elkaar zou ik echt teveel vinden.
Ik neem juist altijd op de vrijdag mijn OV op, ik werk dus maandag tot en met donderdag. Okay, mijn vriend is volledig thuis voor de kinderen, dus hier geen opvang nodig. In 2012 heb ik een aantal maanden op de woensdag vrij gehad. dit was ivm reïntegratie, maar ik kon er op de één of andere manier niet aan wennen
Woensdag. Mijn ervaring is dat de meeste mensen toch op woensdag of vrijdag hun vrije dag hebben en op die manier is het het makkelijkst samenwerken met collega's.
Ik had me eigenlijk voorgenomen om het nooit door te vertellen, want als iedereen op dezelfde dag vrij wil kan dat natuurlijk ook niet Maar vooruit, ik verklap het toch: het is zalig om op woensdag vrij te zijn. Twee dagen werken: TADAAA 'miniweekend'. Weer twee dagen werken: TADAAA weekend! Echt, een heerlijk ritme. Soms moet ok toch op woensdag werken en dan duurt de week echt zo vreselijk lang, dan mis ik die vrije dag echt!
Ik van ookal een paar jaar op de woensdag vrij en het bevalt me heerlijk. enigste nadeel is wel dat je 2 keer in de week opnieuw moet opstarten op het werk.
Maakt het voor je werk niet uit of je maandag of woensdag vrij neemt? Ik zou zelf kiezen om maandag vrij te nemen, met name omdat parttimers (bijna) altijd woensdag of vrijdag vrij zijn, oftewel: dat zijn heerlijke dagen om te werken omdat je dan veel werk kunt verzetten (tenzij je afhankelijk bent van anderen). Ik vind 4 dagen werken icm kind prima te doen. Een leidinggevende functie en minder dan 4 dagen werken gaan m.i. niet samen.
Als je een leidinggevende functie hebt, lijkt maandag me net beter. Het is makkelijker om jezelf drie dagen na elkaar de rust te gunnen, dan die dag midden in de week er tussenuit te knijpen. Veel kans dat je dinsdagavond gaat meewerken, woensdag toch je mails gaat checken en even belt om te horen of alles goed gaat. Denk ik. Het lukt overigens wel hoor, dat werken. Ik heb nooit anders gedaan dan voltijds werken.
Heerlijk, de woensdag vrij! Echt een break in de week. Had dit in mijn vorige baan en dinsdag avond al zo'n 'vrij' gevoel en woensdagavond het idee nog maar 2 dagen te hoeven werken. Ben ook leidinggevende en wil dit straks ook gaan doen wanneer ik 4 dagen werk.
Dank jullie voor de reacties en argumenten voor een bepaalde dag! Ik moet deze week een beslissing nemen, aangezien mijn vriend ook op het werk zijn verlofaanvraag moet indienen.
Ik heb op maandag verlof en werk daarna 3 dagen van 9 uur. Ik vind het zelf wel prettig dat ik 3 dagen achter elkaar werk. Een dag ertussen zorgt bij mij ervoor dat ik toch thuis dingen ga doen voor het werk (ruil mijn maandag wel eens met woensdag wegens bezetting of andere planningstechnische redenen) Nu heb ik dus 3 dagen op het werk en daarna weer m'n eigen dagen.Op het werk zelf geeft dat ook wel rust. Dinsdag ben ik dan aanwezig en stel dat ik er woensdag niet ben dan is het vaak zo dat mij dinsdags gevraagd wordt of ik dan morgen even langs kan komen. Uhm ja morgen ben ik er niet, maar donderdag wel weer. Beetje onhandig.