Hoi allemaal, Mijn beebje - van 7 weken nu - drinkt opeens korter dan gemiddeld aan de borst. Ten eerste: ze heeft goede poep- en plasluiers hoor, daar let ik altijd op, en dat is in orde. Verder is ze ook alert en happy, alleen slaapt ze wel heel erg veel, bijna non-stop. Alleen niet als ze een voeding krijgt. Ze dronk eerst 20 minuten per borst - was erg in het begin hoor - en viel in slaap aan de borst, gedoe etc, je kent het wel. Wat later zat ik op 15 minuten per borst ongeveer, en nu 10 minuten een kant, en 5 minuutjes de andere. Dan wil ze echt niet meer. Maar: ze drinkt wel 'krachtiger' en bijna zonder stoppen. Is dit oke? Ik wilde jullie even vragen of jullie advies hebben, raad of een tip of gewoon een 'geruststelling', ook altijd goed En: is dat vele slapen ook normaal?
Dit is heel normaal hoor. Je kindje regelt dit allemaal zelf. Vraag en aanbod worden op elkaar afgestemd en met een sprongetje zal je merken dat ze weer vaker wil drinken om de productie op te voeren. Mooi he de natuur
Als de poep en plas luiers niet veranderen dan is er niks aan de hand. De mijne drinkt soms ook heel kort, dan denk ik HUH? die heeft nooit genoeg daaraan, vervolgens doet hij dan 4 uur op die voeding. Ze zuigen krachtiger volgens mij, waardoor ze er sneller klaar mee zijn.
Ja, dat herken ik zeker. Rond 10 weken ging Kevin ook ineens veel sneller drinken. Het spoot er toen ook echt uit. Zijn drinktechniek werd beter en mijn tsr werd krachtiger. Niet onzeker worden hoor, dit is reuze normaal en erg handig (zeker 's nachts )
Zal ik je dan ook nog maar even geruststellen ? Het klinkt namenlijk heel normaal. Je kindje wordt groter en kan sneller en krachtiger drinken. En mischien is de omgeving wel heel interresant zodat je kindje snel gaat drinken zodat hij/zij snel weer verder kan spelen.
Ook hier herkenbaar . Eva heeft nooit echt lang gedronken en drinkt meestal maar 1 borst. Dronk ze de eerste week nog zo'n kwartiertje, een paar weken later was daar nog maar 5 minuten van over. Nu vaak zelfs nog minder.