Wanneer hadden jullie kindjes een groeispurt? Wij hebben de eerste gemerkt toen Hannelore 10 dagen was. Maar volgens mij heeft ze nu (bijna 3 weken) er weer ééntje. Ze vraagt om het anderhalf uur voeding. Ze huilt veel en is ontroostbaar. We hadden de kinderarts gebeld en die twijfelde aan mijn melkproductie. Dus moesten we een extra flesvoeding bijgeven na de borstvoeding. Dat lukte niet zo goed, ze deed bijna een uur over 30cc... Ze zoog wel aan die speen, maar kreeg er precies niks uit. We zijn een beetje radeloos nu. Ineens dacht ik van, tiens ik ken dat patroon precies van toen ze 10 dagen was. Dus denk ik aan die groeispurt. Maar de vroedvrouw heeft hier niks van vemeld, wel van die spurt op 10 dagen. In ieder geval is het niet goed voor mijn zelfvertrouwen. Ik voel me heel onzeker en twijfel aan alles wat ik doe. En ook vind ik dat je zo nergens terecht kan met je vragen. Of ben ik te veeleisend? 't doet in ieder geval deugd van het hier effe van me af te schrijven.
Volgens mij hebben jullie nu regeldagen. Die zijn meestal rond de 10 dagen, 3 weken, 3 maanden en 6 maanden. Je dochtertje volgt het dus tot nu toe precies! Extra flesvoeding is met borstvoeding echt niet nodig, niet doen dus! (stom advies dus). Gewoon extra aanleggen als je dochtertje dat aangeeft. En niet onzeker worden hoor, desnoods tussendoor even wegen als je het echt niet vertrouwt. En met je vragen kan je lekker op dit forum terecht!
Nu voel ik me zo slecht dat ik ze daarstraks toch dat flesje heb gegeven (op aanraden van de kinderarts dan nog). Ik zit zo in een dip.
Wat betreft het niets uit de fles krijgen, dat hadden we hier ook, je kan dan het beste een andere speen proberen (hier werkte Avent niet, maar een Difrax kers speen wel en nu een kersspeen van Kruidvat). Ik zou trouwens nog zo'n 2 weken wachten met een flesje proberen, ivm tepel-speen verwarring.
Niet doen hoor! Kan je toch ook niets aandoen, dat je dat advies hebt gekregen.... Dat je in een dip zit is niet zo gek, dat is vaak met regeldagen, je kindje is vaak ook wat hangeriger. Gewoon vaak aanleggen, dan zijn jullie er zo weer doorheen. Komt echt goed!
Ja, gewoon blijven aanleggen. Als je blijft bijvoeden, dan gaat je productie ook niet omhoog. Echt, dat advies van die kinderarts is eigenlijk grote onzin.
Ik vind dat zo spijtig hé van de kinderarts. En er zijn dus 2 kinderartsen die me dat aangeraden hebben. Vorige week had ik een andere arts geraadpleegd, en die zei dat dus ook.
Hoi Princess, misschien een leuke tip: tik het boekje 'Oei, ik groei' op de kop, heb ik ook gekocht op marktplaats voor 5 euro ofzo. Staan erg goede tips in en alle groeimomenten waar alle (maar dan ook echt alle) babietjes doorheen gaan bij een ontwikkeling. Is een hele geruststelling!
Volgens de boekjes zijn regeldag idd dag 10, met 3 weken en dan nog een paar keer. Maar niet elk kind doet het volgens de boekjes dus staar je daar ook niet blind op Wat jij nu doormaakt klinkt als een regeldag. Je kindje gaat meer/vaker drinken zodat je borsten meer melk gaan maken. Je moet dan geen kv bijgeven dit omdat dat het vraag/aanbodsysteem verstoort. Erg jammer dat je kinderarts je dat advies gaf. Gewoon aanleggen. Soms denk je echt hoe kom ik de dag door, nu alweer drinken ? Gewoon veel rusten dan, lekker samen met je kindje in bed dan is het leed snel geleden. Mocht je weer eens een bv vraag o.i.d. hebben dan zou ik zeggen vraag niet je kinderarts weer om raad. Je mag altijd ons vragen Of bel een vrijwilliger van de VBN ( www.vbn.borstvoeding.nl ).
En je niet schuldig voelen hoor! Zogenaamde professionals weten vaak helemaal geen :c: van borstvoeding ... Dus zoals Nemo al zei ... hier vragen of contact opnemen met LLL (en ik las elders dat jullie in Belgie gratis contact kunnen opnemen met een vroedvrouw oid voor hulp bij BV?)
Hier komt een vroedvrouw aan huis. Maar die kan ik in 't weekend of 's nachts niet bellen. Eigenlijk zou er zo'n dienst moeten zijn waar je 24uur op 24 terecht kan.