Hoeveel cc is normaal bij 5 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aros, 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

    hier een vraagje: Weet iemand misschien wat normaal is om te geven bij een kindje van een dikke 5 maanden oud? Qua flesvoeding dan? Ze krijgt nu 4 x een fles van 180 water met 6 schepjes= 200 cc. Dit gaat altijd schoon op! Ik heb het idee dat ze wel meer wil hebben, maar ja... mag dit? Weet iemand dit? Op het pak van de flesvoeding staat het nl. maar tot 180 cc.
    Alvast bedankt!

    Groetjes Aros
     
  2. Niet meer actief

    ayman krijgt hetzelfde als jou baby en ook ik heb het idee dat hij meer wil dus ik ga hem voortaan 4x 210 cc met 7 schepjes geven
     
  3. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    wij doen ook 210/ 7 ;)
     
  4. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena krijgt 2 x 240/8 en ' s avonds 270/9
    Al vanaf dat ze 4 maanden is
     
  5. hallo,

    bedankt voor jullie reacties, hier heb ik echt wat aan! Het kan dus echt geen kwaad als ik haar wat meer geef zie ik wel! Ik had ook al de voeding voor hongerige baby's geprobeerd, maar ik heb niet echt het idee dat dat wat helpt! En dat is ook alleen maar duurder, dus kan ik beter wat meer geven! Heeft iemand anders misschien nog ervaringen met de voeding voor hongerige baby's? Ik gebruik het merk FRISO! En jullie?

    Groetjes Aros
     
  6. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Geef maar gerust wat meer,als je baby geen honger meer heeft zal die wel stoppen ;)
     
  7. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa krijgt ook Friso. Zij kreeg van de nr. 1 4 x 210 + 7, soms met wat extra water. In principe mag je baby 33 schepjes per 24 uur krijgen. Dus je mag best nog wat extra geven hoor. Dat zou ik zelf liever doen dan overstappen op voeding voor hongerige baby's. Pas als je baby niet genoeg heeft aan 4 x 240 + 8 zou ik dat eens gaan proberen. Maar daar zit je nog een heel eind vanaf.

    Succes!
     
  8. Bedankt voor je reactie hoor! Ik heb echt wat aan die informatie! Enorm bedankt voor de hulp! Jij hebt ook een prachtig meisje zeg! Kon het niet laten om het even te melden! Is ze ook lekker aan de fruit?

    grtz AROS
     
  9. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Graag gedaan. Ik heb mn informatie trouwens van de dietiste van Friso. Kun je altijd bellen, telefoonnummer staat op hun verpakking. Hebben echt goed advies.

    En ja, wat een schatje is Jarissa he? Zo'n heerlijk kind. Fruit en groente wil nog niet. Ze wil nog niet slikken, proeven doet ze wel maar het meeste vindt ze vies. En doorslikken doet ze fruit en groente zeker niet. Naast haar flessen (waar ze in principe voorlopig meer dan genoeg aan heeft) eet ze nu af en toe een rijstwafel (of eten, verknoeien lijkt er meer op) en krijgt ze wat rijstebloem door 2 van haar flessen. De rest komt nog wel.
     
  10. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hier ook 210/7, 4x
     
  11. loesje

    loesje Bekend lid

    1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Je mag tot max. een liter per dag geven anders is het slecht voor de nieren zeiden ze op het bureau.
     
  12. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Niels krijgt 5 keer 210ml maar drinkt ze niet altijd leeg. De pest is dat als ik 180ml maak hij dan altijd net meer wil.

    Ik hou het altijd wel bij hoeveel hij binnen krijgt. Meestal gaan de eerste en de laatste fles helemaal op en de rest laat hij nog 40 to 50ml inzitten.

    Idd niet over de liter gaan ivm de nieren. Alhoewel ze hier op het cb zeggen dat als het een dagje wel over de 1 liter is je niet in paniek moet raken.
     
  13. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    Yeline kreeg met ruim 5 maanden nog maar 450cc melk op een dag (2 flesjes) ze wou gewoon niet meer drinken.
     
  14. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Die liter zit hem vooral vast op het aantal schepjes voeding. Meer water kan geen kwaad. En als je de voeding aanmaakt met 1 schepje per 30ml kun je dus tot 33 schepjes per dag geven. Jarissa heeft een tijdje moeilijk gepoept. Zij kreeg dus per fles meer water maar we hebben wel altijd dat max. van 33 schepjes vastgehouden. Af en toe een dagje meer geeft niet maar regelmatig wel. Dan moeten de nieren inderdaad te hard werken.
     
  15. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Mij is verteld dat je 150 cc per kilo lichaamsgewicht mag geven per 24 uur. Dus als jou kleine 6 kilo zou wegen is dat 900 cc per dag.
     
  16. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    klopt dat is mij ook verteld. daar is een mooie formule voor

    jouw kleintje weegt bijv 6,5 kilo en krijgt 4 voedingen.
    dan doe je 6,5* 150 = 975 CC
    975/ 4 voedingen = 243 CC per fles!
     
  17. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Geven jullie die kleintjes geen fruit hapje door ofzo? Zo ziet namelijk Kyano zijn schema er uit.

    08.00 Fles 200 cc

    12.00 Fles 200 cc

    16.00 Fruithapje of Groentehapje ( vers gepureerd )

    18.00 Fles 200 cc

    22.00 Fles 200 cc

    En dit gaat uitstekend..... Zijn er meer mensen die het zo een beetje doen ?
     
  18. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    noa krijgt 5 flesjes van 210cc met 7 schepjes, daarnaast krijgt ze s'morgens een half potje fruit en s'avonds iets minder als een half potje groente.
     
  19. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris krijgt 3 flessen van 210/7 p.d.! En daarbij dan nog fruit en een maaltijd (aardappelen/rijst met groente)
     
  20. MomToBe

    MomToBe Actief lid

    18 dec 2006
    310
    0
    0
    'Mijn dochter krijgt het volgende:

    3 x 210cc +7 schepjes
    en de laatste fles 240 +7 schepjes + 2 scheppen rijstebloem.

    Rond 19.00 fruithapje/groentehapje.

    Hier heeft ze nu genoeg aan.
     

Deel Deze Pagina