Electrisch kolven ....... pure hel ....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Novy4, 29 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    Ik geef mijn knulletje van bijna 3 weken tot nu toe gewoon zelf de borstvoeding maar wil wel af en toe kolven zodat ik straks even weg kan of eens kan doorslapen ...
    heb hiervoor net als bij bv-tijd van mijn dochter een avent electrische kolf gekocht . alleen krijg ik er met geen mogelijkheid iets mee gekolfd terwijl het met de handkolf eruit vliegt en ik in no time op de 100 -120ml zit .
    ik gebruik hierbij dezelfde kolf alleen heb ik dan het membraam vervangen voor het handvat .

Iemand een idee hoe dit komt , heb ook al geprobeerd op verschillende standen , afwisselen noem maar op ik begrijp er niets van . de kolf zelf is nieuw door mij aangeschaft .. ben echt even het pad kwijt en wilde juist graag electrisch kolvn omdat ik zit te tobben met pees ontstekingen in mijn pols en schouders en het handmatig kolven is een grote belasting hiervoor :(

2. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond de electrische pomp van avent een zeer gemeen apparaat. Ik heb bij de tweede een ardo aangeschaft. Hier was ik zeer tevreden mee.
    Ik heb even geen oplossing voor je behalve een nieuwe kolf kopen, sorry.

3. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    ja di optie had ik ook in mijn hoofd , maar ja ligt het aan mij of aan de kolf ?
    dan heb ik zometeen alle kolven in huis gehaald en nog geen druppel gekolfd :p
    Ik had in 2011 de BtoB kolf van difrax gekocht .... omg die was pas gemeen heb toen ook weer de electrische van avent gekocht en ermee gekolfd tot mijn dochter 14 mnd was .. dus OOIT kon ik wel electrisch kolven

4. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Bij sommige lactatiekundigen en het moedermelknetwerk kan je kolven uitproberen.

5. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Net als één van de voorgangers zei zou ik een electrische dubbele kolf uit proberen via een lactatiekundige of moedermelknetwerk. Dan kun je hem huren. Wil je hem daarna kopen wordt het huurbedrag afgehaald van de koopsom.

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik had in mn kraamweek ook een elektrische Avent en vond het vreselijk, wat een pijn. Nu kolf ik met de losse handset daarvan en dat gaat prima. Ik wil wel een elektrische gaan kopen binnenkort, maar dan wel een andere...

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zelf vond ik de elektrische kolf van Avent ook vreselijk en ik kreeg er inderdaad niets mee gekolfd. Met de hand ging het prima, maar ik heb voor die paar keer dat ik kolfde geen andere nieuwe elektrische kolf aangeschaft. Kan je dus niet helpen: sorry!

8. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb altijd gekolfd met de medela freestyle, zonder problemen. Dit was een 2-fasen kolf. Eerst kort en snel om het toeschietreflex op te wekken. Pas als de melk stroomt, klik je op de volgende fase en gaat hij rustig kolven met lange pulsen. Net zoals een baby drinkt.

Je kan zelf de sterkte instellen, en ook aangeven wanneer de overgang gemaakt kan worden van toeschietreflex-opwekken naar echt kolven.

Heeft jouw kolf deze optie ook? Zo niet, zou je dat misschien kunnen nabootsen met verschillende standen?

9. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ik Had ook een electrische van avenr vond hem ook 3 x nix.

Heb nu de dubbele spectra. Qua prijs ook gunstiger

Deel Deze Pagina