Ik heb het idee dat mijn melkproductie de laatste dagen wat minder is geworden. Of Hugo's behoefte groter natuurlijk.... Hij is namelijk niet meer echt tevreden na het drinken en drinkt als een hongerige pyranha. Daarom wil ik nu elke dag gaan kolven. Ten eerste om de productie te vergroten, maar natuurlijk ook om een voorraadje aan te leggen voor als ik er een keer niet ben. Nou vraag ik me af hoeveel melk "normaal" is om per keer af te kolven. Ik begin met kolven 2 uur nadat Hugo gedronken heeft en dan krijg ik er ongeveer 60 cc uit. Wie heeft hier een antwoord op? Groetjes Nala
Dat verschilt echt heel erg per persoon hoeveel je kolft... kolven moeten de meeste leren dus als je het regelmatig doet zal het waarschijnlijk wel steeds meer worden. Ik heb een poosje full-time gekold omdat mn dochter weigerde te drinken bij em en ik kolfde toen 250ml 5x per dag maar dat was ook wel het maximum denk ik. het kan idd goed zijn dat Hugo meer melk nodig heeft en de beste manier om dat op te krikken is vaker aanleggen, kolven helpt echt veel minder goed.... dus normaal leg je bijv. om de 4u en dan nu om de 2,5uur. Of natuurlijk voeden op verzoek, wat ik deed, dan zat ik soms elk uur met dr op de bank. Bv kan je niet teveel van geven dus gewoon zovaak hij wil en anders voedt je op jou verzoek
Ik kolf al vanaf dat Joey een paar dagen oud was omdat het drinken aan de borst gewoon niet gaat. In het begin kolfde ik echt heel veel, linkerborst wel tot 250 cc per keer (elke 3 uur!!!), rechter flink minder, ongeveer 100 cc. Gelukkig heb ik alles wat ik toen teveel had ingevroren, ik heb vorige week een borstontsteking gehad en toen kwam er helemaal niks meer uit, dat wat in de vriezer lag kwam dus goed van pas! Inmiddels is mijn hoeveelheid borstvoeding flink afgenomen, ik denk dat het zich beter op Joey heeft afgestemd, helaas is het alleen soms te weinig voor hem en ik krijg er gewoon niet meer uit. Ik krijg per kolfbeurt ongeveer 100 tot 140 cc uit mijn linkerborst, en 40 tot 60 cc uit de rechter. De rechter is dus net genezen van een borstontsteking, ik slik nog antibiotica, ik hoop dat hij langzaam weer wat meer gaat geven. Sinds 2 dagen geef ik Joey 1 fles nutrilon per dag bij, gewoon omdat hij anders niet voldoende heeft... Ik wilde er niet aan, maar hij heeft echt niet genoeg aan wat ik kolf, al kolf ik de hele dag... Hij drinkt momenteel 140 - 165 cc per voeding.