Hoi allen, over een ruime 3 weken (23 juli) gaan wij met onze ouders en wat tantes uit eten... dat doen we ieder jaar en dit jaar willen we ook weer mee... onze oudste blijft bij oma en opa slapen, eline halen we na het eten weer op omdat zij bv krijgt... nu wil ik wel 1 of 2 flesjes bij oma afgeven zodat, als ze honger krijgt of het loopt wat uit dat ze die kan geven... maar hoeveel moet ik nu mee geven dan? hoeveel cc drinkt een baby van ongeveer 7 a 8 weken?? ook krijg ik als ik nakolf (ik kolf sochtends wel eens na als ik merk dat ze nog heel vol zitten) maar 20cc uit een borst... ik kolf niet verkeerd, ik weet hoe het werkt... (bij mijn zoon 1 maand lang volledig gekolfde bv gegeven) maar ik krijg er gewoon niet meer uit... komt het omdat mijn borsten niet aan die kolf gewend zijn"? ik gebruik net als bij jamie de avent handkolf... die kan ook elektrisch gebruikt worden... werkt elektrisch beter?
Wennen aan een kolf kan inderdaad het punt zijn. Ik kolf nu al 6 mnd (niet fulltime maar wel met regelmaat) maar mijn opbrengst wordt steeds minder. Van 180-190 naar nu zo'n 80-90 ml. Hoeveel ze drinkt is afhankellijk van de samenstelling van je voeding en van het feit of ze van een flesje houdt. Misschien vooral eens proberen? Als je probeert zoveel mogelijk vers mee te geven, kan je wat over is nog invriezen. Of kleine beetjes invriezen en ze het in kleine beetjes laten geven (ijsblokjes zakjes bijv). Geniet van jullie avond! Elmo
genieten van de avond hebben wel al gedaan, lekker voetbal gekeken met een doos pringles dan ga ik idd maar eens vaker proberen te kolven... ik heb nu 80cc bij elkaar gekolfd en ingevroren.. in van die avent bakjes bij mijn zoon kolfde ik fulltime... eerste x maar 10 cc. 2de x 60cc en toen ineens 120cc per x... terwijl hij toen nog maar 30cc dronk dus toen heb ik heel veel kunnen sparen maar nu lukt het niet echt... kga morgen eens elektrisch proberen
Ja, gewoon een aantal keren proberen tot die dag. Ik bedoelde ook die avond hoor, om van te genieten Voor zo'n mini heb je het al vrij rap bij elkaar gekolft. Goed dat je al in beetjes invriest. Omdat het pas over 3 wk is kan je altijd over 2 wk eens een flesje proberen (kan ze meteen wennen). Of heeft ze al wel eens wat uit een fles gehad?