uit de ene borst komt meer dan uit de andere

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nathalie6, 8 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Hallo,

Ik ben sinds gister begonnen met dubbelzijdig kolven. Nu valt mij op dat uit de ene borst meer komt dan uit de ander. De ander loopt echt een heel stuk achter.

Hebben jullie dat ook en kan ik er iets aan doen waardoor uit de andere ook net zoveel gaat komen?

Groetjes,
    Natalie

2. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    ja heb ik ook vanaf het begin, wel viel me op dat degene waar het minst uitkomt vetter is dan de ander die is wateriger, dus qua voedingswaarde misschien wel gelijk ;)

als je de andere op wil schroeven zou ik daar bij elke kolf beurt wat langer kolven of een keer extra misschien

succes

3. Alita

Alita Niet meer actief

Schijnt zo te zijn dat er altijd een borst beter is dan de andere....

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier ook zo, de rechter is altijd sneller vol en de melk vloeit er makkelijker uit. Dat is al zo sinds het begin, extra kolven aan de linker helpt hier niet, ik denk dat je er niet zoveel aan kan doen ;)

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier ook rechts beter dan links. En er valt hier niets aan te doen, het blijft gewoon. extra kolven, langer kolven, allemaal geprobeerd. Maar samen is het in elk geval ruim genoeg voor een voeding van ons mannetje, dus ik maar me er maar niet druk meer om. Overigens had ik dit in mijn vorige BV periode ook al.

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier is de linkerborst ook minder....zolang 2 borsten genoeg voeding geven is het prima.

7. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Bij mij is rechts minder en dat is ook de kant waar Luuk minder graag aan drinkt.

8. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Bij mij is de linkerborst ook echt minder en extra kolven helpt niet. Het vreemde is trouwens wel dat de linkerborst zwaarder voelt, maar daar zit juist het minste melk in :(
    Het hoort er duidelijk gewoon bij! Ik heb trouwens ook dat de linker wel veel sneller dikke melk geeft, rechts is vaak veel wateriger.

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    bij mij ook. rechts kan ik gemakkelijk 100cc uithalen, terwijl links maar net 60cc.

wat ik nu probeer is om mijn zoontje aan de linker borst aan te leggen. (met hulp van tepelhoedjes, had zo;n last van kloven das ook de reden waarom ik ben beginnen kolven) mss dat de natuur er beter op reageerd wanneer de kleine zelf zijn voeding eruit haalt dan wanneer een pompje het doet. hij heeft vannochtend om 10 uur een kwartiertje van mijn borst gedronken (viel uiteindelijk zelf in slaap) en ligt tot nu toe nog flink te slapen dus ik denk dat hij er toch voldoende uitkrijgt....

10. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Yep, hier nog steeds zelfs dat 1 meer melk geeft. Wij noemen dat "een suikertietje" Bij mij loopt links veel beter dan rechts, altijd al gehad.

11. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ja hier ook. een gigantische spuittiet ;) en een kleine voor de mindere dortst

12. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Ik noemde die ene altijd de turbotiet. :)

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Komt heel veel voor idd. Hier een mindere rechtere borst dan links.
    kan met van alles te maken hebben: minder klierweefsel, minder gestimuleerd in de eerste bv-dagen na de geboorte e.d.

Je zou een aantal dagen de mindere borst als eerste kunnen geven en de 2e borst als toetje. Kijk of je met een dag of 2 verschil merkt.
    Je kan blok-kolf-sessies in kunnen lassen, dan kan het haast niet anders of je productie neemt toe.

14. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Hoi Jingels,

Wat bedoel je met blok-kolf-sessies? Wat houdt dat in?

Groetjes,
    Natalie

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dit houdt in dat je ieder 2 uur gaat kolven.
    Na de borstvoeding ,kolf je ook na.
    Je kan het allemaal terug lezen op borstvoeding.com of je vraag stellen op borstvoedingsforum.nl

16. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Met blokkolven zou ik voorzichtig zijn. Als je gemiddeld genoeg melk hebt, dan wil je geen stuwing of overproduktie riskeren.
    Ik had er twee maanden lang last van omdat ik dacht dat mijn linker borst wel wat meer zou mogen produceren. Maar feit is dat ik nu ik ermee gestopt ben een prima balans heb tussen vraag en aanbod.
    Ik kolf trouwens fulltime. En ondanks blokkolven heb ik uit mijn linker borst niet één keer even veel gehaald als uit de rechter borst

17. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    :) :) :)

Ik heb ook een turbotiet :D en dan eentje die wat minder geeft, maar samen geven ze meer als genoeg :)

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Voor enkele dagen maakt blokkolven niet uit.

Deel Deze Pagina