nutriton extra krampen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door guppie81, 17 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Onze dame spuugt behoorlijk en ik ben een beetje aan het inlezen over "middeltjes" daartegen. Omneo of AR wil ik eigenlijk niet proberen nog, wil gewoon op nutrilon 1 blijven en misschien proberen of een schepje nutriton erdoor helpt.

Toch lees ik hier en daar dat kindjes daar meer krampen van krijgen. Ymke heeft haast geen krampen en dat wil ik haar ook zeker niet aandoen. Hier goede ervaringen, of ook juist dat ze meer krampen krijgen?

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,
    Mijn zoontje krijgt Nutriton, hij heeft nooit last gehad van krampjes. Het spugen is hier wel een stuk minder geworden.
    Groetjes Saskia

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Jesper kreeg wel behoorlijke krampen van nutriton en ook diarree.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe spuugt ze?
    Zijn het mondjes terug, of hele flessen?
    Loopt het er uit of komt het er met een boog uit?

En vooral: heeft ze er last van?
    Want als ze spuugt maar er geen last van heeft, dan is het geen spuugprobleem, maar een wasprobleem.

Als ze er echt last van heeft, dan is het wel goed om op het CB eens over de voeding te overleggen.

Bij veel spugen kun je beter niet te grote flessen geven, dan spugen ze veel meer, liever wat vaker een kleinere fles.

5. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Om maar ff on-topic te blijven (ongevraagd advies krijg je wel van anderen), Jens krijgt hier 3 schepjes nutriton op een fles van 200 cc Forte en krijgt geen krampjes maar heeft wel wat diarree (maar hij had van zichzelf al niet al te stevige ontlasting). Wat ik wel begrijp van iemand die het al langere tijd gebruikt dat je het de kans moet geven om te wennen dan word het wel beter qua diarree en ik denk ook krampjes.
    De A.R. (staat voor Anti Reflux) bevat trouwens ook jbpm en is dus eigenlijk hetzelfde als 'gewone' melk met Nutriton, de Omneo bevat geen jbpm maar een andere zetmeel en eiwit samenstelling, dit om even aan te geven dat het twee hele verschillende soorten voeding zijn!

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ze spuugt mondjes, soms een flink mondje. Ze heeft er op zich geen last van, behalve dan dat haar bed en haar truitje wel nat kunnen worden, waardoor ze niet in slaap kan vallen. Dan eerst verschonen geeft niet echt rust.

Dat het een wasprobleem is begrijp ik, het gaat me puur om dat natte bed zodat ze beter kan slapen!

Ik heb wel met het CB overlegd, maar aangezien ze goed groeit is er geen reden tot verder onderzoek. Ze huilt ook zeer weinig, dus aan reflux wordt niet gedacht.

Bedankt voor je meedenken, ik had je vragen ook al in andere topics gelezen, maar ik vind het wel goed om soms kritisch te zijn ;)

Ben nog steeds onwijs in dubio, ik denk dat ik er voor nu nog maar even niet aan begin, heb liever een wasprobleem dan een kind met krampjes ;)

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik weet niet hoeveel cc de kleine nu krijgt maar misschien eens proberen (als je nog niet op de nutriton wilt) om iets minder te geven?

vaak is het net datgene wat ze teveel krijgen wat ze eruit gooien en kan je probleem daarmee verholpen zijn...

wbt krampjes...elk kindje (uitzonderingen daargelaten) krijgt vroeg of laat of het nou bv krijgt of fv te maken met krampjes daar ontkom je bijna niet aan...het is zeer zeker niet zo dat je kindje zeker krampjes zal krijgen als je er nutriton doorheen zou doen...en daarbij je hoeft er ook niet veel van doorheen te doen op een flesje van 120 cc is 2 schepjes soms al voldoende..

als je een flesje iets warmer maakt zodat het goed kan oplossen en dan laat afkoelen tot net warm is het al ingedikt en zal de kleine het minder snel "terug geven"....

succes meid...

8. Van nutriton kan je kindje inderdaad meer krampjes krijgen, verstopt raken, of juist diaree krijgen.. maar je kindje kan er ook gewoon geen last van hebben. Ieder kind is anders. Maar ook ieder kind reageert sowieso anders op welke voeding dan ook. Maar ik heb wel meer gehoord (en zelf ook gemerkt) dat nutriton veel bijverschijnselen kan geven.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet ieder kind heeft last van nutriton, dus als het spugen echt vervelend is kun je het gewoon proberen (even met CB bellen voor overleg). Krijgt ze er last van, dan stop je er gewoon weer mee.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb vannacht een hele tijd "geobserveerd" en ze heeft echt last van het spugen bij het inslapen. Door het spugen was ze zeker een half uur wakker en dat 2 keer. Na de 2e fles kon ze wel meteen slapen zonder te spugen.

Deel Deze Pagina