Hoeveel cc max per voeding? (10 wk)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ikkie97, 11 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Ik ben sinds 2 weken de borstvoeding aan het afbouwen en de laatste paar dagen heb ik echt het gevoel dat mijn productie enorm achteruit holt.
    Toen ik op 2 flesjes per dag zat ging het nog, toen ik overging naar de 3e kreeg ik het idee dat ze bij mij weinig meer te halen had. Bovendien liet ze op dat moment zelf ook nog een voeding vallen waardoor er meteen nóg een borstvoeding verviel. Ik zit nu op 3 flesjes per dag en 3 (soms nog 4) borstvoedingen. Bij de voedings 's nachts/'s morgens (tussen 4 en 6) heb ik wel het idee dat ze genoeg binnen krijgt, maar bij de twee borstvoedingen overdag niet. Gister heb ik de borstvoeding van 18.00 uur aangevuld met 135(!) cc kunstvoeding... daarna heeft ze om half 9 nog 50 cc gedronken en is daarna in slaap gevallen (tot half 6 vannacht).
    Ze gaat bij de flesvoedingen ook steeds meer 'vragen'. Nou is mijn vraag; hoeveel flesvoeding mag ze maximaal per voeding naar binnen werken? Ze krijgt dus nog zeker 6, soms 7 voedingen per etmaal waarvan 3 of 4 borstvoedingen. Ze weegt nu ongeveer 9 pond.
    Vanmorgen heeft ze in totaal 165 cc opgedronken (150/5), haar persoonlijk record tot nu toe.. en eigenlijk had i khet idee dat er zo nog meer in had gekund, het was dat de fles leeg was zeg maar...

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Maximaal mogen ze 180 x hun gewicht, en dan delen door het aantal voedingen. Dus bij 4,5 kg is het max bij 7 flessen 115 cc, en bij 6 flessen 135 cc per fles. In totaal mag je nooit boven de 1 liter kunstvoeding per dag uitkomen.
    Het minimum bereken je op dezelfde manier, maar dan het gewicht x 150.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Bedankt voor je reactie.
    De rekenregel van hoeveel ze in totaal per dag mogen hebben weet ik, ik vraag me alleen af hoeveel ze max per voeding mogen hebben, mijn dochter drinkt namelijk erg onregelmatig, soms 135 cc, soms maar 50...

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik zou gewoon aanbieden wat ze wil. Je dochter is misschien wel gewend dat ze de ene keer meer drinkt dan de andere keer. Als je in totaal niet boven de liter uit gaat. En ze niet gaat spugen en/of krampjes gaat krijgen na een voeding..
    Ik ben van mening dat ook een baby dat goed zelf kan regelen..

5. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een meisje die flesvoeding op verzoek krijgt. Meestal krijgt ze 4x 180 met 6 schepjes, maar de ene keer laat ze wat staan en de andere keer heeft ze nog honger, dan krijgt ze gewoon meer. Ik ben ook van mening dat ze wel aangeeft hoeveel ze nodig heeft :)

6. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ps mijn dochtertje is 13 weken

7. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Zolang je maar niet boven de liter per dag uitkomt.!

8. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Hier van diverse (KA ziekenhuis, CB, kraamzorg, Ha ed) te horen gekregen dat indien niet noodzakelijk niet meer dan 180/6 per voeding te geven, dit ivm de kans op krampjes en de kans dat je het maagje onnodig gaat oprekken en dus in de toekomst de kans bestaat dat je kindje geen rem meer kent en dus altijd door blijft eten.

9. sjak

sjak Niet meer actief

Bij mij krijgt ze zes keer per dag 150/5 aangeboden, dit drinkt ze niet allemaal op. Per dag drinkt ze ongeveer 800cc. Ik voed op aanvraag, maar dit komt neer op om de drie a vier uur en 's nachts slaapt ze van 22.30 tot 6.30 (ongeveer)
    Volgens mij zijn ze even oud, maar Nine weegt al wel 10 pond. :)

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Ze zijn inderdaad precies even oud :)
    Alleen was mijn dochter 2,5 week te vroeg (ingeleid) en woog bij de geboorte nog geen 6 pond. Twee/drie weken geleden bij het cb woog ze 4280 dus ik gok dat ze nu een goeie 9 pond zal zijn, volgens mij is ze wel aardig gegroeid de laatste tijd, het buikje en de billetjes worden lekker mollig :)
    Het is nu nog wat lastig, ik weet niet wat ze nog uit de borstvoeding haalt dus weet ik ook niet wat ze totaal drinkt. Vandaag heeft ze 335 uit de fles gehad + 3 borstvoedingen. Gister 430 + 3 borstvoedingen.. eergister 450 + 3 x bv..
    Ilse slaapt gemiddeld vanaf een uur of 9 's avonds tot een uur of 5 's nachts. Maar meestal is het nog niet echt dat ze echt om een voeding vraagt, maar meer dat ik wakker lig van haar gekreun (meestal moet ze dan poepen;)) en dan ga ik haar maar voeden want drinken wil ze wel en dan slaapt ze daarna weer lekker verder.

11. sjak

sjak Niet meer actief

Ha ha, die van mij kreunt ook snachts en meestal krijg ik dan ook en groenachtige verrassing...
    Nine is geboren op 37,6 ik had PE/HELLP, maar ze woog wel al 3340, dus ze ligt hetzelfde aan gewicht voor, toch? Groeit ze ook goed!
    Van de CB arts mag ze zelfs al naar 5x180/6 maar dit kan nog niet in haar maagje. Voorlopig kan je haar gewoon geven wat ze wilt, denk ik.

Ik geef haar laatste voeding nu sinds een week om 22.30 (slapend!) en nu slaapt ze tot 6.30. Daarvoor sliep ze van 20 tot 04 ongeveer.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Ja inderdaad qua gewicht gaan ze wel gelijk op, Ilse zit op de groeicurve onder het gemiddelde, maar gaat wel keurig via dat lijntje omhoog. Ik had hoge bloeddruk (nog geen PE oid) en dan leiden ze hier standaard in na 37 wk. (37+5 op mijn verzoek omdat ze anders waarschijnlijk geboren was op mijn moeders verjaardag).

Gisteravond is ze na de voeding van 20.30 in slaap gevallen en vannacht was ze om 3.30 uur wakker :( daarna wel weer geslapen tot 'gewoon' 8.30 uur. Merk nu wel door de flesvoeding dat ze langer slaapt dus als ik nog meer overga op flesvoeding trekt ze misschien nog even langer door.
    Ik geef haar nu inderdaad maar gewoon wat ze hebben wil, meestal biedt ik 135 aan, vanmorgen heeft ze dat leeggedronken. Als er meer in had gezeten had ze misschien nog wel even doorgetankt, maar ik kreeg ook geen protest toen ik de fles weghaalde (anders zuigt ze lucht ;)) dus buikje toch wel lekker vol denk ik.
    Zit nu op 6 voedingen en ze is nog steeds tevreden (grootste gedeelte van de dag :cool:) en slaapt lekker. Geen krampjes althans niet ernstig en geen gespuug dus volgens mij gaat het prima zo!

Deel Deze Pagina