Ik zou erg graag na de bevalling borstvoeding gaan geven. Het liefst zo lang mogelijk, maar ik ben erg bang dat het niet lukt. Ik heb van mezelf al vlakke tepels. Eerder kwamen ze nog wel een beetje naar buiten als ik het koud had of opgewonden was. Nu mijn borsten gegroeid zijn in de zwangerschap eigenlijk helemaal niet meer. Ik vraag me soms af of ik daardoor wel borstvoeding kan geven straks. Zijn er hier dames met ervaring/tips?
Je geeft borstvoeding, geen tepelvoeding! Als je een kind aanlegt dan neemt het een groot deel van de tepelhof (dus niet het puntje, zoals bij een speen) in de mond en zuigt dat dat naar binnen. Als je geen tepels hebt die naar buiten steken, maar vlakke of ingetrokken tepels, dan is het voor sommige kinderen iets moeilijker de tepel te vinden, dus moet je ze wat helpen. En in het begin zul je dat aanzuigen goed voelen. Maar vlakke of ingetrokken tepels zijn geen belemmering om gewoon zelf te voeden. Ik heb het met eentje van elk soort ruim elf jaar volgehouden.
Hier ook vlakke tepels. Uiteraard geprobeerd om zonder tepelhoedjes te voeden (en ben het blijven proberen), maar dat lukte niet. Was dat erg? Nee hoor ik ben blij dat die dingen bestaan Wat wel belangrijk is:hou goed in de gaten hoe het gaat met voeden. Merk je dat het niet lukt qua aanhappen, rommel niet te lang door! Als je baby een paar weken bij je drinkt,zijn ze vaak weer beter in staat zonder tepelhoedje te drinken.En je tepels zijn meer "uit hun schulp". Dus dan kan je gewoon proberen om weer zonder te gaan voeden
Hier ook grote borsten met vlakke tepels. Mijn zoontje is het nooit gelukt om goed aan te happen maar mijn dochter is kennelijk een natuurtalent. Vanaf dag 1 goed aangehapt, met dezelfde tepels Dus het ligt ook aan je kindje...
Ik heb eerst met tepelhoedje gevoed, sinds dl 6 weken was volledig zonder. Er zijn maar heel weinig mensen waar dit echt een probleem vormt ...
Hier ook en zonder noemenswaardige problemen de oudste een jaar gevoed, de middelste bijna 2 jaar en nummer 3 drinkt nu al 9 maanden bij mij en we zijn nog niet klaar. Laat je goed helpen in het begin, schakel vast een laktatiekundige in, want mijn ervaring is wel dat kraamverzorgsters nogal snel 'tepelhoedje' roepen terwijl dat echt niet altijd nodig is. En als het wel nodig is, kan een lk je daar ook goed in adviseren.