Laatste fles als toetje?

Discussie in 'Voeding' gestart door Nadia77, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Timo is een goede eter, eet eigenlijk alles wat ik hem geef. Nu lees ik overal op de voedingsschema's voor zijn leeftijd dat hij zo'n 3 flesjes melk per dag mag, fruithapje, boterham en warme maaltijd + toetje. Hoewel Timo na zijn warm eten echt nog trek heeft in iets, gaat het toetje niet goed: yoghurt valt bij hem verkeerd en spuugt heel veel, danoontje wil ik hem niet geven want hij krijgt 's middags al een liga waar voldoende suiker in zit, fruit schijnt zo vlak na de maaltijd niet goed te zijn en dan hou ik alleen een soepstengel over, maar dat is m.i. geen toetje :). Zou ik de fles die hij normaal om 19.00 h krijgt (3e en laatste fles van de dag) kunnen vervroegen naar 17.45 h en hem dat zo'n 15 min. na de warme maaltijd kunnen geven als een soort toetje? Of zit er dan weer een te lange tijd tussen 2 flesjes? (Hij krijgt om 7 uur 's ochtends pas weer)...

2. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    ik vind niks mis met een soepstengel hoor, haha als ie dat lekker vind na zn eten? why not..
    al eens danoontje start vanaf 4 maanden geprobeerd? die gaat er hier in als zoete koek, yoghurt vind ze niks daar word ze misselijk van....

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

Waarom zou fruit niet goed zijn??? Ik dacht dat iets met vit c bij het eten juist heel goed was...:(

4. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Tsja, ik weet het ook niet, dat zeiden ze laatst op de creche en het CB bevestigde het, maar bij ons komt het ook doordat Timo 's ochtends al fruit krijgt en ging het ook over het teveel aan fruit.

5. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Danoontje liever niet door de suikers, maar soepstengel is inderdaad niet mis, alleen vind ik het zelf een beetje raar :). Maar wat denk je dan van het laatste flesje vervroegen?

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje krijgt elke dag zo'n danoontje... volgens mij zitten in de danoontjes vanaf 4 maand helemaal geen suiker in, is gemaakt op basis van opvolgmelk....

7. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    6,7% zijn toegevoegde suikers en dan de suikers die al standaard in room en fruit zitten. Het zal geen kwaad kunnen anders zou het niet verkocht worden voor de hele kleintjes, het ligt ook meer aan mij hoor, ben zelf gewoon een beetje anti suiker :) (in een soepstengel zit overigens ook suiker dus...)

8. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Volgens mij kun je de laatste fles best vervroegen, waarom niet? maar ik denk ook dat je niet perse een toetje hoeft te geven. Nu heb ik makkelijk praten, mijn zoontje krijgt na de warme hap nog een beetje yoghurt met roosvicee uit een beker (meer om te oefenen met drinken uit een beker, tip van 't cb) maar da's meer om hem te laten wennen dan wat anders, want hij zit dan al wel vol van het warme eten. Hij krijgt van die yoghurt niet heel veel binnen denk ik, wel een gezellige kliederboel. Soms als hij eerder gegeten heeft dan wij geven we hem nog een soepstengel als hij nog bij ons aan tafel zit.

9. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Een beetje suiker moet toch geen kwaad kunnen???
    En als je het teveel vindt worden kun je toch s'middags de soepstengel of rijstenwafel geven en dan een danoontje als toetje????
    Dan maar geen liga!!???

10. Hier ook elke dag danoontje opvolgmelk. Zodra ze het ziet, begint ze al te kwijlen. Volgens mij niets mis mee hoor om dat na zijn maaltijd te geven.

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Je zou danoontje kunnen geven ipv liga en de liga vervangen door iets gezonders bv soepstengel, rijstewafel enz. Tip van CB: stukje eierkoek/ ontbijtkoek.
    Of misschien yoghurt met een ander smaakje? Vruchtenyoghurt oid als toetje?

12. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Je hoeft geen toetje te geven :p
    Onze krummel begint nu pas interesse in toetjes te krijgen.

Ze krijgt altijd nog een fles voor ze gaat slapen. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht om die fles te vervroegen. Ze heeft hem wel eens kort na haar eten gehad, als we wat laat waren, maar dat had juist tot gevolg dat ze hem niet leegdronk.

Met acht maanden lijkt die fles me belangrijker (qua voedingsstoffen) dan een toetje. Dus waarom wil je per se een toetje geven?

Wel grappig trouwens, meissie krijgt hier ook vaak een soepstengel na het eten...... hoe dat ontstaan is? ....... weet ik niet meer.

Deel Deze Pagina