Ik las dat groene poep kan betekenen dat je kindje teveel voormelk binnenkrijgt. Ik weet niet goed wat ik hiermee moet, want de mijne heeft inderdaad veel groene poep en maar af en toe kerriekleurige. De gewichtstoename is altijd goed en ook alertheid en plasluiers zijn prima. En met drie-en-een-halve maand vijf voedingen per dag is toch prima. Wel veel gespuug... Is het nou iets om me zorgen over te maken of maakt het verder eigenlijk niet zoveel uit dat mijn kindje dan veel voormelk binnenkrijgt? (want daar zitten toch ook prima stoffen in?) En als zoveel voormelk dan niet goed is, waarom niet en wat kan ik eraan doen om het te veranderen? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik durf het echt niet te zeggen . Maar volgens mij is het zo dat voormelk en achtermelk eigenlijk niet bestaat. Je eerste melk is wat minder vet, maar zogauw de tsr is geweest komt je vettere melk. Om meer vettere melk bij de kleine te krijgen zou je misschien borstcompressie kunnen proberen, of de eerste melk weg laten lopen en dan pas de kleine laten drinken. Wacht even op evt andere reacties. Succes.
Poep mag alle kleuren van de regenboog hebben, zolang het maar niet wit of zwart is. Groene poep is OK. Alleen als een kindje ergens last van heeft (huilen, krampjes, te weinig groei) dan kan de kleur van de poep soms iets zeggen over in welke richting het probleem kan liggen. Maar als een kindje goed groeit, tevreden en alert is en mooie plasluiers maakt, dan is de kleur van de poep verder irrelevant.
Bedankt! Soms kan ik wat onzeker worden van allerlei verhalen en ideeën, terwijl ik echt wel zie dat het goed gaat met mijn kindje... Nogmaals bedankt!