Sinds een week slaapt ons meisje, nu bijna 6 maanden en een week, opeens niet meer door. Ik heb geen idee wat er gebeurd is, waardoor dit opeens is. Ze krijgt nog 5 flessen die ze overigens vaak niet allemaal leegdrinkt (180+6), eet wat theelepeltjes fruit in de ochtend en 's avonds wat theelepeltjes groente. Veel meer krijg ik er nog niet in. Ik zie geen tandjes of iets wat op doorbreken staat, ze heeft geen koorts, het is altijd zo'n 19 graden op haar kamertje en ze slaapt in een romper met lange mouwen, pyama en slaapzak met lange mouwen (van die joggingstof, niet zo'n enorm dikke van de Hema oid). Honger heeft ze volgens mij ook niet, in mijn opperste wanhoop heb ik nu 3 keer een klein flesje gegeven en die trok ze weliswaar leeg maar ging daarna niet slapen; ze werd na de fles nog een aantal keer huilend wakker. Momenteel begin ze zo'n 3 keer per nacht te huilen. Speentje helpt niet altijd en als het helpt, maar tijdelijk. Drie kwartier later begint het circus opnieuw. Ik weet dat sommige mensen hier maandenlang mee moeten dealen, ik nog maar een week. Maar ik ben kapot..Ik werk fulltime en moet om 7.00 uur op mijn werk zijn. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ben ook zo bang dat we nu haar goede slaapgewoonten helemaal om zeep helpen door de 'wanhoops-acties' die we doen (extra flesje geven bijv.) en haar daaraan gaan laten wennen. We wonen in een klein huis; ik kan niet in een andere kamer gaan liggen zodat ik niets hoor, en het aan mijn man overlaten. Ik hoor het toch. Onze families wonen ver weg dus het komt echt op ons twee neer. Ik ben zo moe..kan wel janken. Ik zie nu alweer op tegen de nacht.
pff wat vervelend en idd slapeloze nachten zijn slopend! dat trek je niet lang! misschien zou je dentinox ofzo kunnen proberen voor de tanden als je dat in huis hebt, wellicht dat er tanden doorkomen maar nog in het tandvlees zitten. ze kunne er wel last van hebben dan al. of is ze qua ontwikkeling ineens een flinke stap aan het maken? sprongetje? oorpijn, wat pijn doet bij het liggen? iig ook aan jezelf denken en op tijd naar bed, iedere minuut die je slaapt heb je vast! voor nu sterkte en hopelijk vanacht een betere nacht!
Ik hoop voor je dat het snel overgaat! Wij hebben dat hier ook een tijdje gehad, en bij zoonlief lag het aan zijn tandjes. Dus gelukkig ging het na een paar weken over. Ik heb hem in die tijd, als hij 's nachts begon met huilen gewoon bij me in bed genomen. De eerste dagen niet, maar ik werd er ook wanhopig van. Voor mijn gevoel heeft dat hem wel door die tijd heen geholpen, nu slaapt hij weer prima in zijn eigen bed overigens. Lastige is dat je nog niet weet wat het is natuurlijk. Ik weet wel dat hij de meeste last van zijn tanden heeft gehad toen er nog niks zichtbaar was. Heel veel sterkte vannacht!
Heeft ons meisje ook gehad, gelukkig was het hier na 2 weken weer over.. en wat het nou was? geen idee... Wij hebben ook alles geprobeerd. Van warmere kleding naar koeler, flesje, drupje Chamodent op haar speentje als ze wakker werd, echt alles!!! Uiteindelijk nadat we zoiets hadden van, Laat maar, we weten het niet meer sliep ze opeens weer door...
Klinkt als een sprongetje.. Die 6 maanden sprong staat hier nog vers in mijn geheugen, hier was het ook elke nacht feest.. Ieder 3 kwartier wakker en als je een kind gewend bent dat normaal van 18.30 tot 8.30 slaapt dan is zo vaak wakker wel echt even wennen. Ik herken het precies en ik was ook bang om gekke slaapgewoontes aan te wennen maar zodra de sprong over was ging alles weer als voorheen. Ik wil je niet teleurstellen maar die sprong heeft hier wel 5 weken geduurd
Eh... als ze dat kleine flesje leegdrinkt, heeft ze dus wél honger. Dat ze daarna niet gaat slapen, betekent dat ze niet genoeg heeft gehad. Bied eens een normale fles aan, kijk wat er dan gebeurt. Dit denk ik in ieder geval
Kan goed een sprong zijn en bereidt je maar voor.... die zullen nog vaker komen. Hier duurde de 9 maandensprong meer dan een maand, ging over in een groeispurt met extra voeding ;s nachts en meteen daarna de volgende sprong... Ben je alleen of heb je een partner die je kan ondersteunen?
Zucht...van dit soort berichten wordt ik natuurlijk niet vrolijk Ik heb een lieve man die volop meedraait 's nachts maar als ze huilt, ben ik toch meteen wakker (we wonen behoorlijk klein, en onze slaapkamer is naast die van onze dochter), ik zou echt elders moeten slapen wil ik een goede nacht maken. Dentinox gebruiken we al maar volgens mij doet dat weinig. Ik heb haar zojuist een fles van 210cc met rijstebloem gegeven, die ging er redelijk goed in, en dan ga ik over een uurtje naar bed. Alle uren pakken die ik kan pakken. Maar waar ze normaal tijdens de laatste slokken van de fles al in slaap sukkelt, legde ik haar nu klaarwakker in bed. Ze ligt nu ook alweer te jammeren. Ik zie het echt ff totaal niet meer zitten. Vast heel zwak van me maarja.
We maken haar neusje altijd 'leeg' voordat ze gaat slapen, maar ze lijkt niet verkouden. Oortjes zou ze dan toch overdag bij het slapen ook last bij moeten hebben?