Wij gaven ons zoontje nutrilon flesvoeding (standaard gecombineerd met forte). maar friso is gewoon 3 euro goedkoper! toen ik hier op de site las dat friso net zo goed is en ook door veel ziekenhuizen wordt geadviseerd (dit werd bevestigd door onze cb-arts), besloten we over te stappen. We zijn geleidelijk over gegaan door de nutrilon forte (die nog niet op was) te mengen met friso standaard. sinds vanmorgen mengen we friso standaard met friso extra. Sinds de overgang dit weekend huilt ons zoontje direct na de voeding en spuugt meer. dat huilen was gelukkig wel iedere keer snel over. maar zowel gisteren als vanmorgen huilde hij zo ontzettend! echt ontroostbaar, zo zielig! ik vermoed dat hij beetje verstoppingsklachten heeft. gister in de namiddag pas ontlasting (voorheen bij ochtendvoeding) en gelijk drie poepluiers achter elkaar. vandaag nog geen ontlasting gehad. gelukkig (en raar) heeft hij die pijnen niet 's avonds, waardoor hij gelukkig nog wel gewoon goed slaapt dan. en nu heb ik hem sinds tijden weer in de draagdoek, dat helpt. hij is er wel te lang voor geworden, dus zijn beentjes steken eruit aan de zijkant . maar dat maakt hem blijkbaar niet. uit. hebben anderen ervaring met deze klachten door de overgang? en hoe lang duurden die klachten? en wat hebben jullie gedaan om die klachten te verhelpen? ik had ergens gelezen dat extra water in het flesje kan helpen. maar mag dat nog bij een flesje van 200 ml of wordt zijn maagje dan teveel opgerekt? ik wil geen paniekvoetbal spelen door gelijk terug te gaan naar nutrilon, "ze zeggen" dat je het twee weken aan moet kijken. maar eerlijk gezegd vind ik dit heel zielig voor hem! en geld vind ik zeker niet belangrijker dan een tevreden baby! ik wacht even jullie antwoorden en morgen af, anders ga ik toch even met cb bellen. alvast bedankt namens mijn zoontje en excuses voor mijn lange verhaal! groetjes, natasja2
Ik geloof dat ik persoonlijk niet eens zou zijn overgestapt als mn kind het goed doet op nutrilon, eigenlijk. Maar het kan idd wel een week of 2 duren voor je echt weet hoe hij het hierop doet... Je kan 10cc extra bij de fles doen, dat doen wij om de ontlasting soepeler te maken, alleen vraag ik me af of het echt effect heeft hier... Ik zou denk ik niet teveel nu gaan proberen of veranderen. Elke verandering heeft weer even tijd nodig, hoe vervelend dat ook is. En als je teveel tegelijk veranderd weet je straks niet meer wat nou wel en wat nou niet werkt... Sterkte!
Veel kinderen reageren met verstopping als je op een andere voeding overstapt. Is meestal binnen 2 weken over. Maar als je prijsbewust bent: Kruidvat is nog goedkoper, en lijkt qua samenstelling ZO op nutrilon, dat Nutricia ze zelfs voor de rechter gedaagd heeft. Met het andere goedkope merk Similac hoor je ook zelden over verstopping.
Bedankt voor jullie antwoorden! Gelukkig gaat het stukken beter nu, lijkt geen last meer te hebben van de overgang. En ik heb ook even gekeken naar de Kruidvatvoeding, vanwege de grote gelijkenis met Nutrilon. Maar daar hebben ze niet de variant voor hongerige babys. En ik heb een bloedhekel aan onze Kruidvat, daar gebruiken ze de gangpaden (bij voorkeur het pad met babyartikelen) als opslagplaats, waardoor ik er met de wandelwagen nauwelijks door kan en regelmatig dingen omstoot . En ik had goede verhalen over de Friso-voeding gehoord (overigens ook over de Kruidvatvoeding). Bedankt en alle mama's die met babys tobben met spugen en stoelgangproblemen: veel sterkte. Niets is zo naar als je kindje die last heeft van krampjes of andere pijntjes!