3maanden oud en nog 6 a 7 flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mama007, 21 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Hallo,

Mijn zoontje is bijna 3 maanden oud en naar mijn idee drinkt hij nog heel slecht.
    Hij heeft nog om de 3 uur voeding nodig en drinkt dan max 100-120 cc. Als ik er 4 uur tussen zou laten drinkt hij nog niet meer.
    Zijn er meer mensen die dit ''probleem'' hebben of kan iemand mij vertellen hoe of waar ik verstandig aan doe?

Alvast badankt.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is prima hoor op deze leeftijd is 6 flessen heel gewoon.
    Vaker op een dag een kleinere fles is gezonder dan maar 4 keer op een dag een grote plens.
    Je kind kan zelf heel goed aangeven wanneer het hoeveel nodig heeft. Dus volg je kind hier gewoon in, dan komt het vanzelf goed.

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    hoe lang doet hij erover om 100cc te drinken? Het kan misschien ook zijn dat je een grotere speen op de fles moet doen.

Of geeft hij echt aan dat hij niet meer hoeft?

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    bij ons hielp een grotere speen ook supergoed, hij zit nu op een advent speen standje 3, is wel vanaf 3 maanden maar hij drinkt er een stuk beter mee en dat vind ik dan toch wel weer belangrijker.

dus misschien idd een ander speentje?

succes!

joyce

5. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Nee dat is het niet. Hij drinkt die 100 heel snel op als hij het wel. Hij stopt echt gewoon en hij hoeft niet meer. Ik heb al zooooooo veel spenen geprobeerd ;)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan ben je de trotse moeder van een kind dat precies weet wanneer genoeg genoeg is!
    Volg hem maar dan komt het wel goed.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Joh, ik heb ook heel lang met 6 a 7 flessen gezeten, nu zit ze sinds een week of 3 op 5 flessen per dag. Zorg dat je gewoon niet over de liter per dag heenkomt, dan maakt het verder toch niet uit hoe vaak je geeft.

8. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel heeft tot 3 weken geleden ook heel veel flessen op een dag nodig gehad. Soms wel 8 of 9 en telkens maar 60 á 70 cc drinken, soms wat meer. Zomaar ineens gign ze helemaal zelf over naar 5 flessen van 200cc.

Ik heb me er heel erg zorgen om gemaakt, maar zoals ik nu weet was dat voor niks, Merel wist dus heel goed wanneer ze genoeg had en nu gaat het heel goed.

Deel Deze Pagina