Hoeveel cc opvolgmelk moet een kleine van 6 maanden minimaal krijgen? Ik las ergens dat ze niet meer dan 700 cc mogen krijgen.... Liefs,
Even terug gekeken waarom maar 700 cc anders krijgen ze teveel aan vitamine en mineralen....nooit van gehoord...anders als ze meer drinken moet je op de zuigelingen voeding blijven... ( stond op de site van de ggd )
Op een voedingsschema die ik kreeg van CB staat; max. 600cc per dag. Dit ivm de darmen waar de kleintjes last van kunnen krijgen, verstopping of dunne ontlasting. Ik zelf hou altijd het volgende aan; 3 flessen 180/6 opvolgmelk, rest 180/6 nr.1 zuigelingenvoeding.
Hier werd 800cc gezegd als max. Maar liever 700 of minder.. Ik denk dat doorsnee 3 flessen a 180/6 wel goed is, als je ook wat bijvoeding erin krijgt.
Hoi, Wij zitten nu nog op 800cc (4x 180/6) waarvan we 1 flesje met de nr. 1 voeding doen. We willen/zijn dit wel aan het afbouwen omdat het pak van de nr. 1 bijna op is en we eigenlijk niet nog een nieuw pak willen kopen. Dus of er valt 1 fles af, of alle flessen verminderen tot we op een max. van 600 - 700cc zitten?
Als je kindje al redelijk wat bijvoeding eet, kun je naar 3 flessen. Ben je net begonnen en eet je kindje pas een paar hapjes, kun je 4 flessen geven.
de max van opvolgmelk is 800cc, maar liever minder. Je zou 3.5 fles kunnen geven, dan zit je aan de 700cc. Je hebt dan ook kans, als je minder melk gaat geven, dat ze meer gaat eten. Wat je ook zou kunnen proberen is kijken hoe ze het doet op 3 flessen, is dat te weinig dan tijdelijk 3.5 fles.
Super, bedankt voor je antwoord!! Vandaag heeft ze trouwens wel meer gegeten dan gister en eergister, toen wilde ze echt niks