Van 5 naar 4 flessen, hoe?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Marlous, 13 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous

Marlous Niet meer actief

Eva is nu bijna 4 maanden, en binnenkort gaat ze denk ik aan de fruithapjes etc. en volgens het schema van het CB moet ze dan 4 x 200 cc drinken. Nu krijgt ze 5x 180 cc, op vaste tijden en dit gaat ook perfect!

7.00
    11.00
    15.00
    19.00
    23.00

Ik vind het eigenlijk jammer dit te moeten veranderen, het gaat nu zo goed! Maar volgens mij moet ze toch een keer gaan doorslapen en valt de fles van 23.00 weg, en zal er dan langere tijden ontstaan tussen de voedingen? Hoe gaan we dit aanpakken. Over 2 weken ga ik weer naar het CB en zal ik ook wel info krijgen, maar ben gewoon benieuwd.

2. randi

randi Niet meer actief

mischien dit schema

7.00 fles

10.30 fruithap

13.00 fles

17.00 fles

21.00 fles

eventueel de laatste fles verdikken met rijstebloem zodat die meer verzadigd is

3. Marlous

Marlous Niet meer actief

Zoiets zou idd kunnen. Eva is alleen best snel moe en ligt eigenlijk altijd rond 19.00 op bed, en slaapt dan de hele avond, dus die fles van 21.00 vind ik niet zo, ik geeft liever fles en dan naar bed, dus ik moet het nog even bekijken.

4. randi

randi Niet meer actief

je kan de fruithap natuurlijk ook een uurtje vervroegen hé ;) is meer een richtlijn dat ik gaf

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het is heel normaal om tot zo'n 5 maanden 5 flessen van 180+6 geven hoor. Fruit vervangt nog geen melkvoeding en mag je dus nog niet echt als voeding zien. Het is echt een beetje voor erbij, als je ervoor kiest om er met 4 maanden aan te beginnen. Je kunt bijvoorbeeld een paar hapjes geven rond 17.00 uur of als je het liever in de ochtend geeft, bijvoorbeeld rond 9 uur a half 10. In het begin zijn het echt maar een paar miniscule hapjes en dan kan je zeker gewoon die 5 flessen blijven geven, geen probleem..

6. Marlous

Marlous Niet meer actief

Eva gaat nu,(paar weken later) steeds minder drinken, zou ze nu teveel aan die vijf voedingen hebben? Dan zou ik over kunnen stappen naar 4, en dan idd bovenstaand schemaatje aanhouden, ik dacht iets van

7.00 200cc
    9.30 fruit
    13.00 200 cc
    18.00 200cc
    23.00 200cc

Ik geef haar nog steeds om 23.00, ze wordt er ook meestal wakker voor. Moet ik daar toch maar eens mee stoppen misschien? Bovenstaand schema leek me wel aardig. Kan dit? Het fruithapje zal nog niet echt lukken denk ik, nog nooit gedaan...

7. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik gaf Nova ook 7,11,15,19,23 uur de fles. Op een gegeven moment merkte ik dat ze de flessen overdag steeds slechter begon te drinken. Ik heb haar toen een keer gewoon niet wakker gemaakt om 23 uur en ze sliep gewoon door!
    Vanaf toen gaf ik nog maar 4 flessen, verder veranderde er niks aan mijn schema. Ze was toen trouwens wel bijna 5 maanden.
    Als jij denkt dat ze genoeg heeft aan 4 flessen zou ik het gewoon eens proberen en anders nog lekker even zo houden.
    Waarom moet je van het cb over naar 4 flessen? 5 is toch prima bij 4 maanden?

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als ze echt nog wakker wordt voor de fles van 23.00 uur, dan zou ik hem er nog even in houden, ze is tenslotte nog maar 4 maanden oud. Bovenstaand schema ziet er toch netjes uit? Mocht ze wel mopperiger worden met dat schema, dan heb je kans dat ze toch wat tekort heeft aan 4 voedingen en is het mss verstandig om ergens een klein flesje tussendoor te geven...

9. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Een fruithapje voor kindjes van 4 maanden is echt puur op "oefenen" gericht !
    Er mag nog geen fles vervangen hoor!
    Pas met een maand of 6 geloof ik...

Damani's schema is ong.

7.30 fles 200cc
    12.00 fles 200cc
    14.00 Fruithapje (half potje)
    16.00 fles 200cc
    (sinds vandaag 18.00 bruine bonen hapje! Hmmm)
    20.00 fles 200cc
    20.30 bad -> bed
    23.30 á 00.00 de fles half slapend opdrinken
    200cc+3 flinke scheppen nutrix!

Dit gaat goed, maar ik vermoed dat ik wel de flessen iets kan "verminderen"

-x-

10. randi

randi Niet meer actief

als je begint mùet fruithap kan het in begin nog geen fles veranderen pas na een goede maand a 2 maand is dit vervangend voor een fles. en als je de fles van 20.00 nu eens zwaarder maakt met nutrix, zou ze dan niet de nacht ingaan en doorslapen denk je?

11. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Ik heb hetzelfde, moet onze kleine ook altijd wakker maken voor z'n voeding van 23:00. Vroeg gisteren aan het cb of ik de 5e fles kan proberen te laten, maar daar vertelden ze me dat dat ab-so-luut nog niet mag voordat ze 5 maanden zijn. Zelfs als ze niet wakker worden omdat ze honger hebben, moeten ze die laatste fles echt hebben anders zakt hun bloedsuikerspiegel teveel. Dus nog even wachten tot Eva 5 maanden is lijkt me.

12. randi

randi Niet meer actief

nu mijn 2 drinken nochthans maar 4 flessen meer op de dag en de laatste zelfs om 20.00 en dan slapen die door tot 8.00 s'morgens en hun bloedsuikerspiegel is tip top hoor, je moet gewoon je eigen kind bekijken want het cb werkt volgens de regeltjes van het boekje maar je kind gelukkig niet

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Tja, Misha dronk met 3 3/4 maand ook 4 flessen. Ik heb het wel geprobeerd om de fles van 23.00 uur erin te houden, maar ze wilde hem absoluut niet drinken. En dwingen gaat niet. Vanaf die tijd kreeg ze haar laatste fles rond 20.30 a 21.00 uur en sliep dan de nacht door tot een uur of 7 a 8..Was het nu zo geweest dat ik haar moeilijk wakker kon krijgen, maar dat ze hem wel op had gedronken om 23.00 uur, dan had ik hem er ook zeker nog ingehouden tot een maandje of 5, zeker omdat die melk nog zo belangrijk is voor de groei, maarja, madamme bepaalde anders 8)

Nu was Misha al helemaal een weelde qua nachten, vanaf het begin af aan al. Vanaf nacht 2 moest ik mijn wekker zetten voor de nachtvoeding (borst) omdat ze zichzelf niet melde en dan rustig vanaf 23.00 tot 8 uur doorsliep en dat kon toen echt nog niet..

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    CB's verschillen dan ernstig van mening. Belachelijk zeg, ik kan me daar echt kwaad om maken!

15. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi,

op deze leeftijd kan een fruithapje nog geen fles vervangen volgens mij, ik ben ook net een beetje begonnen met fruithapje te spelen, kom er niet elke dag aan toe maar zo af en toe wat hapjes.

Ons schema ziet er als volgt uit

6.00
    10.00
    13.00
    16.00
    20.00

dit gaat eigenlijk al een hele tijd zo, ik vindt het prima zo.

groeten
    henriette

Deel Deze Pagina