paar vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mama em, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoi,

ik heb een paar vragen:

Ik heb een mooie koeltas met 4 flesjes gekocht (van medela), nu vraag ik me af of ik de flesjes na elk gebruik moet uitkoken of mogen ze ook in de afwasmachine? En spenen, moet je die na elk gebruik uitkoken? Vind het allemaal zo onduidelijk. Kook nu alles elke keer uit, maar vraag me af of dit niet overdreven is. En waarin moet ik het dan bewaren? Kan dat in een schone plastic zak?

Onze meid wil niet uit een flesje drinken. Ze heeft het een paar keer wel gedaan, maar weigert nu compleet. We hebben al verschillende flessen en spenen geprobeerd, maar ze wordt er echt hysterisch van. Ook ga ik zelf uit de kamer weg zodat ze mij niet ziet of ruikt (hihi, klinkt zo gek)
    Ik heb wel gelezen dat je ze dan ook met een vingerhoedje of beker kunt voeden. Waar kan ik hier meer over lezen en welke producten moet ik dan hebben?
    Ik vind het zo'n zonde dat we nu elke keer de melk weg moeten gooien als ze het flesje weer niet wil. En met een lepel is wel erg veel werk en gaat ook niet van harte.
    Ik heb nog 1 week verlof en moet dan werken, te ver van het kdv om daar te gaan voeden helaas. Ben best bang dat ze te weinig binnen gaat krijgen. Met de kennismaking op het kdv werd er naar mijn idee verbaast gedaan dat ik nog borstvoeding gaf en ze leken het voeden op verzoek niet te kennen. Mag ik eisen dat ze dat toch doen? Ze moet komende week een ochtend proefdraaien en il het dan iig bespreken daar.

Sorry voor het lange verhaal. Alvast heel erg bedankt voor alle moeite.

liefs emmalotte

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hai,

oe wat een tijsdruk, balen hoor, je moet al snel weer werken en ze weigert pertinent : (

flesje mogen in vaatwasser, speentjes tussentijds goed wassen met heet sopwater en 1 keer per dag in vaatwasser of uitkoken. Bewaren spulletjes kan in schoon bakjes, schoon zakje of theedoek, bij voorkeur koel bewaren zodat bacterieen weinig kans zien (mag in koelkast)

Wat betreft weigeren flesje kun je idd overstappen op gebruik ander hulpmiddel, zoals: cupje of bekertje/tuitbeker. Misschien vind je het fijn om iemand te spreken hierover? VBN of LLL hebben vrijwillgers klaarzitten= www.borstvoeding.nl, hiervoor en ons mag je ook altijd bellen! www.borstvoedingslijn.nl

groetjes
    Kirsten

3. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoihoi, bedankt voor de reactie!
    Is het me eindelijk duidelijk hoe ik met de flesjes en spenen om moet gaan :)

Ik had al een lactatiekundige in de buurt gemaild of ze er iets mee kon.
    Maar gisteren moest onze meid proefdraaien op het kdv en bij de 3e poging heeft ze de fles gedronken! :) En 's avonds heeft ze bij papa ook de fles leeggedronken! (hij ook helemaal blij)
    Dus nu blijven we dagelijks 1x oefenen met deze speen erop en dan komt het vast goed.

Groetjes!

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    super! Fijn om goed nieuws te horen.
    Succes verder en vragen zijn altijd welkom.

Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina