Nou wil ik niemand hier op stang jagen maar ik wilde toch jullie attenderen op het feit dat in veel babyflessen een bepaalde stof zit die niet zo gezond is: Bisphenol-A. Ik kwam hier pas achter en ik wilde het graag met jullie delen aangezien ik het ook fijn had gevonden als iemand dit eerder tegen mij had verteld. Ik kwam erachter door een krantenartikel hier in de Zweedse krant. "Onderzoeker waarschuwt voor bisphenol A (BPA) in plastic Professor Fred vom Saal van de University of Missouri, Colombia (biological sciences) waarschuwt ons ervoor dat plastic fabrikanten net zo gevaarlijk zijn voor onze gezondheid als de sigarettenindustrie. Bisphenol A (BPA) is een stof die voorkomt in babyflesjes (!), plastic folie, magnetron bordjes, voedselverpakkingen etc. De professor waarschuwt ervoor dat deze stoffen onze sexhormonen nabootsen en zelfs in minimale hoeveelheden hersenschade, abnormale orgaan ontwikkeling en hyperactiviteit (ADHD?) kan veroorzaken." Ik weet dat er in de Mam flessen en in de Bfree flessen geen BA wordt gebruikt wordt.
Maar hoe weet je nu zeker of het er wel of niet inzit.. Is daar een manier voor om daarachter te komen? Ik geef voeding uit de Difrax-S fles.
ik gebruik de b-free flessen en daarin zit die stof dus niet maar als je je flessen voor gebruik een 6a7 tal keer sterriliseerd is het ook weer veilig
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje ver gaan allemaal.. Overal zitten stoffen op en in die niet goed zijn voor ons. Als je overal op moet letten kun je helemaal niks meer.
Dat is mijn gedachtengang eigenlijk ook.. Er zitten tegenwoordig overal wel stoffen in die schadelijk kunnen zijn.. En ook al zetten ze zoiets op de fles, dan heb je nog geen 100% de garantie dat het er echt niet inzit..