Hoeveel (fles)voeding bij 6 kg???

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nadia77, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Op de verpakking van Nutrilon Omneo staat dat tussen de 5 en 6 kg 200 ml voeding x 5 normaal is en vanaf 6 kg 200 ml x 4. Betekent dit dat als mijn kindje straks 6 kg weegt hij minder melk mag en meer van iets anders (pap o.i.d.) erbij? Ik vind het een beetje vreemd aangezien Timo heel snel groeit (hij was 4 kg bij de geboorte en nu, bijna 7 weken en 5200 gr) en dus al vrij snel het gewicht van 6 kg zal bereiken... ik ga hem niet met 3 maanden pap geven toch?

Groetjes, Nadia

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    je hoeft je daar niks van aan te trekken. het zijn richtlijnen. meestal wegen kinderen zo rond de 4 a 5 maanden 6 kilo en dan mag er een fles vanaf, maar het hoeft niet. dat ligt aan het kindje. mijn zoontje heeft tot 5.5 maand vijf flessen van 200 gedronken.

3. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Oh ok. Die fles die er vanaf mag wordt dan gecompenseerd door hapjes o.i.d.?

4. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    dat hoeft niet, er zijn kindjes van 4 maanden die de laatste fles niet meer willen en genoeg hebben aan 4 keer 200 of 4 keer 240. als je kindje ouder wordt ga je wel flessen vervangen door bijvoeding.
    ik ben ook bij gaan voeden met 4 maanden, maar pas met 5.5 ging ik naar 4 flessen. en toen hij meer ging eten naar 3.

zolang je kindje alle flessen nog wil, lekker geven. ze geven het vanzelf wel aan als de laatste eraf kan.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

5 x 200 lijkt me normaal met 7 weken maar dat hangt er vanaf of ie al doorslaapt enzo. Niet te veel aantrekken van die richtlijnen van Nutrilon... dat zijn standaardkindjes en ken jij die? Ik niet namelijk.

Een veel gebruikte richtlijn is: 150 ml per kilo lichaamsgewicht. In jouw geval dus 5,2 x 150 ml = 780 ml en dat verspreidt over het aantal voedingen wat je geeft. Dus bij 6 voedingen bijvoorbeeld:
    1: 150 ml
    2: 120 ml
    3: 120 ml
    4: 120 ml
    5: 120 ml
    6: 150 ml

6. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Hij krijgt nu 5 x 150 ml (+ 5 schepjes). Laatste voeding om 21.00 h en de eerste weer om 7.00 h 's ochtends. Verhoog het pas als hij het nodig heeft, voorlopig hoeft dat nog niet... ik was met name benieuwd naar hoe het straks zou gaan, maar het is nu wel helder, gewoon (zoals altijd geldt) kijken naar wat hij nodig heeft ;).

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Precies.. goed kijken wat jouw kindje nodig heeft!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die schema's klopten hier ook van geen kant.
    Tot 4 maanden is het meestal 1000cc. Vanaf 4 maanden&6 kilo mogen ze 800-1000cc. Dan kunnen ze dus de laatste fles overslaan als ze er aan toe zijn.

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 4 maanden en 6 kilo... hij krijgt 5 flessen van 200cc. Hij drinkt de ene wel leeg de andere niet, dus zit ergens rond de 900 cc per dag. Ik zou dus al kunnen proberen de laatste fles te laten vervallen?? Dat hij dus 4 x 200cc krijgt?

Maar is het niet gek, ze worden ouder en zwaarder maar mogen minder hebben?? (bijvoeding duurt trouwens nog wel even, hij heeft een allergie. Dus pas rond de 6 a 7 maanden mogen we daarmee beginnen, dan lijkt het me toch dat hij die 5e fles wel nodig heeft?).

10. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    zolang je kindje die laatste fles nog graag drinkt, zou ik hem lekker blijven geven. het zijn richtlijnen. mijn zoontje heeft hem laten vallen met 5.5 maand, toen at hij 200 gram groente en fruit. tot die tijd ging hij er goed in.

je kindje geeft het zelf wel aan, de ene wil hem niet meer met 2 maanden, de andere met 7.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Makkie: Ze hoeven juist minder, omdat ze niet meer zo hard groeien. Nu gaat er steeds meer energie naar de ontwikkeling van dingen (motoriek etc), ipv naar de groei. En daar is toch minder voedsel voor nodig.
    Je kunt proberen die 5e fles te laten, maar het hoeft niet. Dat heeft niet zoveel te maken met de bijvoeding. Die 800cc blijft ook het minimum met die bijvoeding tot 6 maanden. en 1000cc de max dus.
    Hou er alleen rekening mee dat 800cc de max is voor opvolgmelk. Dus als hij die 5e fles nog wil na de 6 maanden kun je beter nog eventjes nr1 melk blijven geven (aldus ons CB)

12. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ik vroeg me nu dus ook af of ik de laatste fles van 23.00u mag overslaan.
    Maud weegt nu ongeveer 6 kilo en is bijna 4 maanden.
    Ze krijgt 5x 200 cc overdag drinkt ze redelijk goed maar laat nog wel eens wat staan.Maar de laatste fles gaat er gewoon niet in, we maken haar dan wakker en dan drinkt ze zo'n 80 cc met moeite op.Want ze valt dan meteen in slaap.Maar ik ben een beetje bang als ik die laatste fles weglaat dat ze te weinig binnenkrijgt..Poeh poeh wat een zorgen met die kleintjes!!:)

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn met bijna 4 maanden met de avondfles gestopt toen bleek dat de kleine man 's avonds eigenlijk niet wakker wilde worden en half slapend de fles opdronk... Toen zijn we de fles gaan afbouwen (30 ml per 2 dagen) en na een weekje was de fles eraf en sliep hij gewoon van 19:30 tot 7:30.
    Ik denk dat dat de 'voorwaarden' zijn om de fles te laten vervallen:
    - boven de 6 kilo (ongeveer)
    - goed doorslapen
    - 's avonds wakker gemaakt moeten worden voor de fles
    - eigenlijk niet wakker willen worden (piepen bij uit bed halen)

Ik heb de vroege avondfles niet verschoven. Veel mensen doen dat wel maar het hoeft dus niet. Het schema was:
    8:00
    11:00
    15:00
    19:00
    22:30 en deze ging er dus vanaf...

Oja, we hebben de flessen wel iets opgehoogd. We zatten op 3 x 180 en 2 x 210 gegaan en we zijn naar 3 x 210 en 1 x 180 gegaan (die van 15:00)

Deel Deze Pagina