Hoeveel cc voeding mag je kindje hebben per kg lichaamsgewicht? En is dat een richtlijn of het absolute maximum? Geloof dat het maximum 1000cc per dag is, maar toch niet ook voor jonge baby's? Lijkt mij dat dan het maximum lager moet zitten toch?
150 cc per kg, richtlijn 180 cc per kg, max geloof ik hier nooit een grote drinker geweest, dus zaten we nooit aan de max
150-180 ml per kg lichaamsgewicht maar dit is een richtlijn. 30 schepjes is het maximum (dat komt overeen met een liter maar je mag ook iets meer water geven)
Ok, dus toch wel? Hij is 4,5 kilo en ik kom rond de 900 cc uit (max). Maar dit is ook omdat hij snachts nog hysterisch wakker wordt van het maagzuur. Dit is enkel te stillen door voeding te geven. Een speen wilt hij niet en water komt er direct uit of zorgt voor meer oprispingen. Ik geef dan wel een kleine fles.
Let wel dat maagzuur alleen verergert wordt door de extra melk dat je geeft! Het stilt zijn pijn wel, maar het helpt hem niet! Als hij zoveel last heeft van maagzuur zou ik naar andere oplossingen zoeken! Als max wordt 180cc per kg gewicht gebruikt, met een totale max van 30 schepjes. Dus bijv, als 180x gewicht = 1.100cc, mag je 1.000cc max. geven Als 180x gewicht = 900cc = max 900cc
Sinds vrijdag krijgt hij Nexium voor het maagzuur. Dus de nachtvoeding zal hopelijk een tijdelijke oplossing zijn. Mijn dochter kwam de nacht door met een speentje met de maagzuur. Maar helaas is mijn zoon een echte speenweigeraar.
Jorrin krijgt 31 schepjes op een dag. 4x 190 cc (6 schepjes) en 1x 210 cc (7 schepjes 's avonds; gaat met gemak op). Is officieel 970 cc (maar door de schepjes 1070 cc). Hij is geboren met 4415 gram en nu 7 kilo (een maand geleden, vandaag weer wegen). Is dit dan niet goed? Kinderen van enkele maanden ouder met hetzelfde gewicht krijgen toch ongeveer hetzelfde? Ben benieuwd!
Structureel meer geven dan 30 schepjes per dag is idd niet de bedoeling. + dat je al over de max zit, dus in principe helemaal niet meer de voeding kunt ophogen. Water mag je overiegns wel meer geven dan 1 liter, dus meer water in de fles en minder schepjes is beter.
Vica ons zoontje drink 6 x 150/5. Is ook de max. maar het mag volgens het CB. Hij zit gewoon in de tussenfase naar doorslapen en is door de reflux nog niet zo toe aan flessen van 180/6. Hij weegt 4.9 kilo, maar is wel wat ouder, nu bijna 10 weken. Ben komt s nachts om de 4 1/2 uur en krijg dan gewoon een hele fles. Vermoedt soms ook dat het door reflux komt maar denk ook dat hij het nodig heeft. Hij drinkt immers alles op. Hij heeft sinds vandaag ook Nexium...ben benieuwd hoe het hier gaat de komende week. Succes er mee hè? Charlie
Ik mag niet meer geven dan 6 keer 120+4 van de kinderarts. Volgens hun DE reden dat hij al weken enorme klachten heeft en ontroostbaar huilt.. Jaja, krijg toch &*$*^*@# Maar goed, we gaan ons er braaf aan houden. Probeer een spoed afspraak te maken bij een manueel therapeut omdat hij ook veel kenmerken heeft van het KISS syndroom. Werkt dit niet en werkt de mindere voeding niet dan zit ik dit weekend weer bij de HAP.
Ik geef al extra water (190 i.p.v. 180). CB heeft nu toestemming gegeven fruit en groente in lichte mate bij te geven, want ze opperden eerst Bambix in iedere voeding, maar dat ben ik niet van plan. Hij was vandaag 8200 gram (3 maanden). Zijn lichaampje heeft gewoon al behoefte aan meer, net als andere kinderen van dat gewicht en hij geniet ontzettend van een hapje fruit of groente. Hij is verder niet dik of kwabbig; wel wat plooitjes, maar er zijn dikkere baby's! We kunnen inderdaad niet meer verhogen, maar dat is ook niet nodig.