Hoeveel cc vocht bij 6 maanden ?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sjanniee, 24 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochter is nu 6 maanden, en van het CB mochten we van 4 naar 3 flessen. Opvolgmelk zijn we mee gestopt, omdat de kleine op een onverklaarbare wijze niet tegen de opvolgmelk kan.
    S'middags krijgt ze ook al een sneetje brood.
    Ze zit nu op 535 cc flesvoeding, plus nog 80 cc aan ander vocht.
    Ze weegt op dit moment 8 kilo.
    Krijgt ze voor haar gewicht nu wel genoeg vocht binnen ??

Dit zijn de tijden van voeden :

08.00 flesvoeding 200 cc met 3 scheppen bambix fijne granen pap.
    10.00 potje fruit 6 maanden + 30 cc diksap
    11.45 sneetje brood + 135 cc flesvoeding
    15.15 Liga met een fles van 30 cc water
    18.00 potje groente 6 maanden + 30 cc supersapje van nestle.
    19.30 flesvoeding 200 cc

Is dit een beetje goed zo, en krijgt ze voldoende vocht per dag binnen ??

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Van opvolgmelk mag ze 800 ml per dag hebben, maar omdat je nummer 1 geeft blijft de 1 liter max gelden. Met bijvoeding is het natuurlijk de bedoeling dat ze meer bijvoeding gaat eten en minder melk zal gaan drinken.

Maar met 6 maanden 3 flessen vind ik niet veel. Tot een jaar heeft ze nog zeker een halve liter melkvoeding per dag nodig. Daar zit je nu al op, dus als je nog verder gaat afbouwen (wat normaal gezien de bedoeling is), zou ze niet genoeg melk binnenkrijgen (vocht is een ander verhaal).

Ik zou bij het tussendoortje nu gewoon een fles geven. Van een Liga en een flesje water groeit ze niet, van melk wel.

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Wij zitten met hetzelfde. Alleen onze dochter drinkt wel opvolgmelk. Wij zijn nog niet bij cb geweest, maar dochter geeft ook aan niet meer dan 600-700cc te willen drinken (laat 100-200cc per dag staan).

Is er een reden dat je maar 535cc melk geeft? Drinkt ze niet meer? Ik zou toch liever naar de 600cc gaan. 535cc melk is heel weinig in mijn ogen.

Een voorbeeld voor een schema kan zijn:
    07:00 180+6+pap uit bordje (of 50/50)
    09:30 fruit + sap/water/thee
    11:00 180+6 fles
    12:00 brood
    15:00 180+6
    17:00/17:30 groente + water
    19:00 180+6 (+ eventueel papfles)

4. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    De reden dat ze maar op 535 cc flesvoeding zit, is omdat het moest van het CB. De kleine eet sochtends een heel potje fruit van 6 maanden, en savonds een heel potje groente, ook van 6 maanden, en daarnaast kreeg ze af en toe een tussendoortje. Omdat dit goed ging wilde het cb dat ze naar de 3 flessen ging. Sochtends 180/6, smiddags bij het brood 120/4 en savonds voor het slapen 210/7
    Al met al zou ze dan op 535 cc melkvoeding komen, want het CB vondt dat ze meer dan genoeg kreeg aan andere voeding. We moeten ook gewoon tot de 9 maanden op nummer voeding blijven, en dan mogen we gewone melk gaan geven ( komen geen allergieen in onze familie voor )
    Voor dat we bij het cb waren geweest, was haar schema :

08.00 flesvoeding 210cc
    10.00 potje fruit
    11.00 flesvoeding 195 cc
    15.00 flesvoeding 195 cc
    18.00 potje groente
    19.30 flesvoeding 210 cc

Toen kreeg ze er op een gegeven moment brood bij, en toen hebben we de fles van 11 uur verkleind naar 135 cc met een sneetje brood, de tijd is toen verschoven naar 11.30 uur
    Maar het cb vondt dus dat ze genoeg kreeg, en dat de fles van 15.00 vervangen moest worden door een fles sap/water en een tussendoortje.
    Maar nu komt ze dus maar op 535 cc melk, en zelf vind ik dit ook weinig. Maar ik wil het wel bij 3 flessen houden. Dus nu gaan we gewoon die fles van 135 cc bij het sneetje brood, verhogen naar 195 cc weer. Zo komt ze toch weer rond die 600 te zitten.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het CB kan dat wel vinden, maar ik zou vooral naar je kindje kijken. Een kind in de groei heeft gewoon melkvoeding nodig. Dan kan ze wel heel goed eten van bijvoeding, ze kan er nog niet zo goed van groeien. Onder 1 jaar is bijvoeding maar voeding voor erbij, van melkvoeding moet ze groeien.

Ik zou zeker niet teruggaan naar 3 flessen omdat het CB dat vindt. Zij kennen je kindje niet zo goed als jij, en ze hebben zeker de wijsheid niet in pacht. Als je meisje eraan toe is een fles te laten vervallen, zal ze dat heel goed zelf aan kunnen geven.

Twee potjes vind ik ook niet superveel. In potjes zit heel veel water, dus echt vullend is het ook niet.

Deel Deze Pagina