Hoe ziet voedingsschema bij 4 mnd er uit?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Druifje, Mar 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druifje

Druifje Fanatiek lid

Dec 13, 2010
    2,374
    0
    36
    Hallo, zouden jullie mij kunnen helpen? Het gaat om het volgende:

Mijn dochter is 4 maanden oud en weegt 5,5 kilo. Op dit moment ziet het voedingsschema van haar er zo uit:

07.00 uur 150cc afgekolfde moedermelk
    11.00 uur 150cc afgekolfde moedermelk
    15.00 uur 150cc afgekolfde moedermelk
    19.00 uur 150cc afgekolfde moedermelk
    23.00 uur 180cc soms afgekolfde moedermelk soms kunstvoeding

Omdat mijn dochter nu 4 mnd oud is gaan we haar groente en fruit hapjes aanbieden. Maar hoe kunnen we dit aanpakken? Na iedere voeding speelt ze een uurtje en gaat dan naar bed tot de volgende voeding. Ik lees in de informatieboekjes dat de groente en fruithapjes tussen 2 flesvoedingen door gegeven moeten worden. Maar ik ga mijn dochter toch niet tussendoor wakker maken voor een paar hapjes? En straks toch ook niet voor een heel potje? Hoewel ik wel merk dat ze tussendoor veel wakker is overdag... Maar mag ze voor de hapjes dan uit bed en helemaal goed wakker worden??

Wat is een goed schema voor het eten spelen en slapen voor een meisje van 5,5 kilo en 4 maanden oud? En welke hoeveelheden voedingen kan ik het beste geven?

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Es22,

Je hoeft je dochtertje inderdaad niet wakker te maken voor haar fruit- of groentehapje. Je kunt dit aanbieden wanneer zij wakker is. Je kunt haar fles dan iets kunnen opschuiven.

Zodra zij goed haar fruit en groente eet, dan komt er een fles te vervallen. Onderstaand een voorbeeldschema;
    07.00 uur fles
    10.30 uur fruit
    12.00 uur fles
    16.00 uur fles
    18.00 uur groente
    20.00 uur fles

Qua hoeveelheid voeding adviseren wij voor kindjes met een gewicht boven de 5 kilo, 5 flesjes van 180 ml. Als er straks een fles komt te vervallen worden dit 4 flesjes van 180 ml.

Groet,
    Anne

3. Druifje

Druifje Fanatiek lid

Dec 13, 2010
    2,374
    0
    36
    Hallo Anne,

Dank voor je antwoord. Heb nog wel 1 vraag... Hoe zit het dan met haar slaapjes? Als ze om 10.30 uur een hapje krijgt en om 12.00 weer de fles, gaat ze dan tussentijds niet meer naar bed? En tussen 16u en 18u ook niet meer?

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Es22,

In dit schema zou jouw dochtertje tussen de eerste fles en het fruithapje gaan slapen en tussen haar tweede en derde fles. Het kan zijn dat jouw dochtertje hier niet genoeg aan heeft. Dit is per kindje verschillend en dit kan natuurlijk naarmate zij iets ouder wordt wijzigen.

Uiteraard kun je met de tijden gaan schuiven, zodat het goed uitkomt met de slaapjes van je dochtertje.

Groet,
    Anne

Share This Page