Hoeveel cc geven jullie? Wij geven 's ochtends 5 schepjes (meer drinkt ze niet). Om 11.30 6 schepjes. En de andere 2 voedingen 7 schepjes. Een vriendin van me geeft zelfs 4 x 7 schepjes. Hoeveel geven jullie bij 4 voedingen op een dag?
Ik geef ook 4x 210+7. Maar soms drinkt ie niet alles op. Dan blijft er ong 20 cc over oid. Van het CB mocht 4x180+6 ook, maar dat vond ik een beetje raar. Eerst ga je steeds meer geven en dan ineens minder..... Ik geef wel een hapje bijvoeding, maar dat stelt nog niet veel voor.
Ja precies. 5 x 6 schepjes mag wel en 4 x7 schepjes mag dan weer niet volgens CB. Ik vind dat ook een beetje raar. Vandaar dus mijn vraag. Ze mogen niet meer dan max 30 schepjes maar met 4 x 7 zitten ze daar nog niet eens op.
Het is ook niet de hoeveelheid in totaal die niet zou "mogen". Het gaat om de hoeveelheid per flesje. Het is over het algemeen beter om vaker kleinere flessen te geven, dan minder vaak grotere. Door de grote hoeveelheid kan het maagje oprekken en kun je een kindje krijgen dat haast onverzadigbaar lijkt. @Babs1977: Je bepaalt natuurlijk wel altijd zelf hoeveel je je kindje geeft, en vooral als je kindje hier tevreden mee is zou ik het zo laten... @Rosao: Bij mij op het Cb zeiden ze dat kindjes rond de 4 maanden minder hard gaan groeien. Ze hebben dan vaak niet meer zoveel nodig, gewoon omdat ze dan niet meer zoveel energie verbruiken. Maar als het zo goed gaat, zou ik het zo laten...
Hoeveel je geeft hangt vooral af van het gewicht van je kind. De vuistregel is 150cc aangemaakte voeding per kilo lichaamsgewicht met een maximum van 30 schepjes op een dag. Grote flessen (7 schepjes) worden vaak afgeraden omdat je dan de maag van een kind inderdaad te veel oprekt, waardoor ze hongeriger kunnen blijven. Verder kan bij kinderen die jonger dan 4 a 5 maanden zijn bij 4 flessen de bloedsuikerspiegel te veel wisselen. De meeste kinderen doen het gewoon beter op wat vaker een wat kleinere fles. Maar goed, zelf zie je natuurlijk het beste waar je kind goed op reageert. Hou alleen die maxima en het nadeel van te grote flessen even in je achterhoofd.
Toen Simon 4 maanden was ben ik naar 4 flessen gegaan, toen nog 4x210/7. Met een maand of 5 was dat niet meer nodig, en gaf ik 3x180/6 en de laatste 210/7. Toen we over gingen naar opvolgmelk gaf ik alleen nog maar flessen van 180/6 en die gingen niet eens helemaal op!
ik geef 4x 180/6. de eerste fles 1x nutrix erbij en de laatste fles 3x nutrix. daarbij krijgt hij wel kwark/yoghurt en een beetje fruit en groente. Soms geef ik de eerste fles 210/7
Ah, vandaar. Dat zeiden ze er bij ons dan weer niet bij. Merk wel dat ie wat vaker iets laat staan. Dus misschien gaan we toch 1 of 2 flesjes verminderen. Hij krijgt nu ook een hapje fruit erbij. Dat vindt ie echt helemaal geweldig Bij ons is ie trouwens zelf naar 4 flessen gegaan. Ik gaf gewoon als ie aangaf honger te hebben. Hij ging zelf naar 5, heeft toen een tijdje getwijfeld (ene dag 5 andere dag 4) en zit nu standaard op 4 flessen.
Wij zaten op 4*210/7. C was (is) een grote eter. maar zat met 5 flessen te prutsen. op 4 flessen ging het beter. De overige 2 schepjes kreeg hij met water en rijstebloem als papje rond ons avondeten. Dus nog wel 5 eetmomenten. 210 werd hier ook niet vaak aangeraden, maar in dit geval ging het wel goed. Ook omdat C een grote baby was. Dan is het maagje toch ook al iets groter. Dus het CB vond het ook wel een goed plan om te proberen. Met 6 maand zijn we wel overgegaan op opvolgmelk in 180/6 flesje. En nooit geklaag gehoord. Dus nu zit hij weer op normale hoeveelheden.
Ik heb het trouwens gistermiddag nagevraagd bij ons CB en het is geen probleem om 4 voedingen van 7 schepjes te geven. Ze mogen alleen niet boven de liter uitkomen, zoals ik ook al wist. En als je begint met bijvoeding dan wel proberen om iets minder aan te bieden. Ze zei tegen me dat ik het een beetje op gevoel moest doen en niet te moeilijk moest doen. Dat het zelfs niet eens erg is als ze heel af en toe eens boven de liter uitkomen.
4x 180+6 en als we straks naar 3 flessen gaan wil ik eigenlijk ook gewoon 180+6 blijven geven als ze daar tevreden mee is.
Noortje krijgt al een tijdje 4 x 180+ 6 schepjes en in de avondfles doe ik nog 2 schepjes Nutrix. Soms drinkt ze haar fles niet helemaal leeg. Ze krijgt wel fruit in de ochtend en groente in de avond.
hier 3 x 180/6 en 1 x 210/7 (voor de nacht). daarnaast een klein beetje fruit en groente (van ieder een half klein potje) geen nutrix omdat ik bang ben dat dat te veel stop en hij heeft er ook nog geen behoefte aan, komt de nacht zo nog goed door.