aarrrgghhhh help! Mijn lieve mannetje is nu 8 weken en heeft aan zijn 180cc flessen niet meer genoeg! hij krijgt 5 flessen per dag en na elke fles blijft hij zuigbewegingen maken en krijsen krijsen krijsen! uiteindelijk krijg ik hem stil maar na 2,5 uur wil hij alweer eten! En dan heb ik natuurlijk alles al geprobeerd: schone luier, kroelen, spelen, wandelen, enz! Heeft iemand tips of herkend iemand dit? ik weet niet meer wat ik moet doen! En zoveel komt hij trouwens niet aan, hij weegt nu ong. 4700 gram! help help help! xxx een inspiratieloze moeder
Hoi Zohra, Dat gaat helaas niet, want hij heeft al friso comfort tegen het spugen! En ik heb het ook een tijdje gemengd, maar het maakt niets uit!
Hoi, Kan het zijn dat hij geen honger heeft, maar wel zuigbehoefte? Onze dochter had dat wel. Ze dronk heel snel haar fles leeg (alsof ze een week niet gegeten had, zo gulzig) en daardoor zoog ze niet voldoende. Bij ons hielp een fopspeen. Nu drinkt ze soms nog steeds heel snel, maar meestal wel wat rustiger. De fopspeen heeft ze niet veel meer nodig, gebruiken we alleen als ze tegen slapen aanzit en zich er tegen blijft verzetten. Je zou ook nog een andere fles of een andere speen kunnen proberen. Wij zijn alledrie (mama, papa en krummel) erg blij met de Difrax S-fles. Qua spenen zou je kunnen kijken naar een dental speen, daarmee doen ze langer over een fles, omdat de opening op een andere plek zit, waardoor de melk niet 'zomaar' in het mondje spuit, maar ze echt moeten zuigen. Bij ons heeft dat echt geholpen. succes ermee!
Speentje met kleiner gaatje proberen? Misschien dat hij zo zn zuigbehoefte bevredigd. Daardoor doet hij ook langer over zn fles en krijgt ie ook sneller een vol/verzadigd gevoel.
hoe lang doet je kindje over zijn fles? anders idd een speen met kleiner gaatje of andere fles. je zou evt over kunnen gaan op voeding voor hongerige baby's, maar dit dan indikken met nutriton. groetjes, Miranda
Zuigbehoefte inderdaad? Tobe vraagt ook direct na zijn eten om nog meer, maar als ik hem een speen geef, is ie direct stil. Geen honger dus, maar zuigbehoefte. Als het bijna etenstijd is, raakt ie echt in paniek. Dan weet ik dus dat dat van de honger is want dan krijg ik hem met de speen nauwelijks stil.