Wij zijn 2 weken geleden overgegaan van 7 naar 6 flessen voor Evi, ze kreeg op advies van het csb dan elke fles 135 cc (deze dronk ze niet altijd leeg). Overdag gaven we haar om de 4 uur en 's-nachts lieten we haar zelf komen. Nadat we haar de fles tussen 23:00 uur en 00:00 hadden gegeven was dit meestal tussen 4:00 uur en 05:00. Maar vanaf afgelopen donderdag kwam ze 's-nachts niet meer, pas rond een uur of 7, heerlijk natuurlijk maar vanaf toen sloeg ze natuurlijk de nachtfles over dus bleven er nog 5 flessen over ipv 6. Ik ben er vanuit gegaan dat ik de flessen overdag iets zou moeten verhogen zodat ze toch voldoende voeding binnenkrijgt dus daar ben ik mee begonnen, ze krijgt nu elke fles 150 cc. Hiervan drinkt ze de eerste 3 flessen op de dag bijna alles van op, soms laat ze 10 of 20 cc staan. De fles van 19:00 uur gaat al vrij moeizaam maar gaat soms helemaal op en soms maar voor de helft en de fles van 23:00 uur gaat helemaal lastig, hiervan drinkt ze meestal maar 50 of 60 cc. Ze valt dan gewoon elke keer in slaap. Maar vanaf donderdag tot gister sliep ze hierop wel door. Gisteravond heeft ze beide flessen weer maar weinig gedronken met als resultaat dat ze toch weer zichzelf meldde om 04:00 uur vannacht en 120 cc op heeft ipv dat ze doorgeslapen heeft. Hoe zouden jullie dit aanpakken om haar toch weer te laten doorslapen of is het gewoon nog te vroeg hiervoor? Ze weegt inmiddels 4,5 kilo en zou dus minimaal 675 cc binnen moeten krijgen per 24 uur (al moet ik zeggen dat ze vanaf de geboorte nog nooit per 24 uur de minimale hoeveelheid binnen heeft gekregen maar ze is wel goed gegroeid volgens het csb, waarschijnlijk gewoon minder behoefte). Groetjes, Suzy
Inderdaad terug gaan naar om de 3 a 3,5 uur voeden. Ik bekeek zelf altijd per dag zodat ik het beste uit kwam voor de nacht. Op een gegeven moment krijg je daar van zelf regelmaat in. Ik zou zelf dan per fles 150 +5 aanbieden (volgens het pak) en dan drinkt je kindje van zelf tot het genoeg heeft.
Mijn tweeling van 8 weken komt nog steeds om de drie uur (ook s nachts), erg vermoeiend! Ze zijn 6 weken te vroeg geboren en wegen nu ca 4 kilo, drinken bijna 900 cc moedermelk (ca 90% moedermelk afgekolfd rest kunstvoeding) p/d, volgens mij zijn ze bezig met een inhaalslag qua gewicht. Ik voed ze op vraag. dwz dat het niet heel regelmatig is en dat er soms nogal wat tijd tussen de een en de ander zit. Ben dus bijna de hele dag aan het voeden, en zal dan ook heel blij zijn als ze om de 4 uur zitten of 's nachts een voeding overslaan. Ze komen nu om ca. 07.00, 10.00, 13.00, 16.00, 19.00, 22.00, 01.00, 04.00. Iemand tips, want ik trek het soms niet meer! Lijkt me heerlijk om als ze alleen die voeding van 04.00 uur al zouden overslaan, vijf uurtjes achterelkaar slapen zou me goed doen.