Fles verhogen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by tinkerbel, Jun 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Mijn mannetje is nu 2 1/2 maand, weegt 5700 gr en is 60 cm.
    Ik geef hem nu 5 flessen van 180+6

Maar ik heb sinds een paar dagen het idee dat hij er niet meer genoeg aan heeft, hij blijft maar huilen overdag. Of zou het een sprongentje kunnen zijn?

Ik dacht misschien proberen te verhogen met 210+7?
    Maar dan komt ie met 5 flessen wel op meer dan een liter toch?

Wat denken jullie?
    Tinkerbel

2. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    5 flessen van 210+7 vind ik wel erg veel, dan kom je op 35 schepjes per dag...

Als je zeker weet dat het honger is, zou ik eens gaan kijken voor voeding voor hongerige baby's...

Succes!

3. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Er zit inderdaad ook wel weer een sprongetje aan te komen.. zou best kunnen dus dat ie daardoor wat uit zn doen is natuurlijk.

Ik vind 210-7 wel erg veel voor zo´n kleintje. Mischien kan je dan als hij hongerig is toch beter overwegen om weer even een voeding extra aan te bieden, 6x 150-5 ipv ineens zo´n grote bel. Hou zo´n volle fles maar eens voor het buikje van de kleine. De mijne is 5,5 maand, en ik verbaas me iedere keer nog waar ze die 200cc toch laat!

4. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Ja, ik vond het ook best veel hoor. Ik denk ook dat ik het nog maar even aankijk, want het rare is dat hij om 23.00 zijn laatste fles krijgt en dan heeft ie geen probleem om in slaap te komen.
    En als het echt honger zou zijn zou ie dan ook niet in slaap moeten kunnen komen.

Tinkerbel

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Je zou per fles ook 10cc extra water erbij kunnen doen. Kijken of dat helpt

6. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Ik heb nu na gisteravond weer besloten om zijn flessen zo te laten, en niet te verhogen.
    Hij viel namelijk zonder probleem om 23.00 in slaap

Dus als het echt honger was zou hij dan ook niet in slaap moeten vallen, in elk geval bedankt allemaal.

gr, tinkerbel

7. Willes

Willes Fanatiek lid

Nov 14, 2006
    1,127
    70
    48
    Hoi Tinkerbel,

Drinkt hij z'n flesje misschien erg snel leeg? Want dan zou het kunnen zijn dat hij misschien nog wat zuigbehoefte heeft. Dit had m'n zoontje namelijk ook. Ik zou nog geen 210 gaan geven, dat lijkt me erg veel.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb dat probleem ook rond die tijd gehad. Uiteindelijk overgestapt op hongerige baby voeding (er zat geen 3 uur tussen de 180/6 flessen). Maar eerst wat andere dingen geprobeerd:
    Kleinere speen, moet zo'n 20 minuten drinken,
    extra water bij fles, of water tussendoor
    fopspeen om zuigbehoefte uit te sluiten..
    Maar dat hielp niet. Sommige kindjes gaan eventje over naar de hongerige-kindjes-voeding, C is het blijven houden tot de 6 maanden, met nutriton, omdat hij ook met die voeding niet verzadigd was..

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Hier ook nu de 12 wekensprong en het lijkt of hij giga veel honger heeft. Hij laat na de tweede fles minder dan drie uur tussen de voedingen. Hij had dit bij de vorige sprong ook al. Ik geef maar toe aan de drie uur tussen de voedingen, gezien hij daarmee nog steeds op de vijf flessen uitkomt. Overigens heb ik nog wel wat speling: Ik hoog zijn flessen op per 10cc, dus zit nu op 175cc klare voeding (gooi de rest van de fles weg na klaarmaken). Ik heb dus nog wel iets van ruimte om naar die 180+6 (=200) te gaan. Misschien is dat een idee, als hongerige babyvoeding niet helpt? Om 210+7 te maken maar er wat uit te gieten zodat je maar op 210cc totale voeding uitkomt? Anders misschien toch eens bellen met cb?

Share This Page