Lynn is 8,5 maand oud en drinkt weinig en slecht haar flessen. Ze drinkt 's ochtends een fles van 230cc (niet altijd leeg), 's middags een fles van 150cc (ook niet leeg) en 's avonds een papfles van 230cc ( drinkt ze ook vaak maar 110cc van op). Verder krijg ik er met veel pijn en moeite 1 klein flesje sap in op een dag, van zo'n 135cc. Wie weet hoeveel een kindje van deze leeftijd in totaal aan voeding binnen moet krijgen op een dag?
Volgens het cb is van 7 - 9 maand : 500 cc voldoende vanaf 9 maand : 400 cc Ik hoefde met 500 cc melk nog geen extra vocht aan te bieden (als ze het wel wil is het prima) Als ze 400 cc melk krijgt, moet ze echt ander vocht gaan drinken.
Ik herken je probleem helemaal. Joey is nu 9 maanden en 4 dagen en wil zijn fles helemaal niet meer sinds een paar dagen ... Met moeite 100cc pap 's morgens, 's middags kreeg hij 100cc die wil hij helemaal niet meer en ik ben al blij als ik er 's avonds nog 20-30cc inkrijg. En hij is niets meer gaan eten dan hij voorheen deed, dat zou in dat geval een verklaring kunnen zijn. Hij wil gewoon niet meer Morgen moet hij naar het CB, ik was van plan het dan meteen aan te kaarten, want hij zal toch inderdaad nog op zijn minst een beetje nodig hebben, al is het voor essentiele vitamines ed. Meneertje bepaald zelf ineens dat hij er te groot voor is geloof ik, ik vind het helemaal niet leuk dat hij al zo baby-af is, hij gaat me veel te snel hoor...
Het CB adviseerde mij de laatste keer (Rick was toen 8 maanden!) om over te gaan naar 3 maaltijden (vanwege zijn gewicht). In de ochtend een boterham en 150 cc melk, bij de lunch een boterham en 150 cc melk, 's avonds een warme hap en een toetje. That's it! Rick krijgt dit nu een week (we hebben de fles van 20 uur gewoon laten vervallen) en het gaat heel goed. Tussendoor drinkt hij 1 flesje sap of water, hoeveelheid varieert een beetje.
rowin eet momenteel ook met moeite zijn flesjes hoor, hij krijgt 's ochtends 200cc pap, om 10.30 fruithap, om 12.00 eet hij 2 boterhammen en 120cc melk, maar die gaat niet op. om 14.30 een koek met wat roosvicee, maar dat drinkt hij maar heel weinig en om 17.00 warm eten en een toetje. om 20.00 fles van 200cc en die gaat ook niet helemaal leeg. de vaste voeding gaat goed maar de flessen is echt een gevecht. groetjes cindy
jason is 8,5 maand en krijgt helemaal geen flesvoeding meer, met 8 maand zei het cb dat je dat moest gaan afbouwen! hij krijgt nu gewoon brood, fruit, en warm eten! en tussendoor ranja, of ander drinken!
Ik ben met 8,5 maand niet bij het CB geweest, met 7,5 maand voor het laatst, en vanmiddag gaan we weer (9 maanden) maar tegen mij is daar niets over gezegd . Ik weet dus van niets. Ik ga het er vanmiddag wel over hebben, dan is het duidelijk Maar met 8,5 maand afbouwen betekent toch niet dat je kindje met 8,5 maand helemaal niks meer krijgt? Ik vind dat nogal jong eerlijk gezegd...
Nee Saona, het CB adviseert om bij iedere maaltijd (dus 3 x) een melkproduct te drinken/eten. Dus bij de boterhammen een "beker" melk en na het avondeten iets van yoghurt of vla of iets dergelijks. Tenminste, zo is het mij verteld.
Inderdaad Moontje, ik ben net naar het Cb geweest. Heb er met de kinderarts over gesproken en zij zei inderdaad dat Joey met zijn 9 maanden 3x per dag een zuiverproduct nodig heeft. Geld trouwens voor alle kinderen. Joey mag bij wijze van uitzondering volle melk ipv kunstvoeding, omdat hij duidelijk aangeeft dat hij dat niet meer wil. De kinderarts zei dat het vaker voorkomt dat baby's flesvoeding ineens niet meer lekker vinden. Dat heeft te maken met een uitgesproken smaakotwikkeling en ze proeven natuurlijk steeds meer andere dingetjes die ze wel lekker vinden. Met 1 jaar mag je ze gewone halfvolle melk gaan geven, maar nu adviseerd ze me nog volle melk te geven. Omdat hij de vetten en de vitamines in die vetten nog nodig heeft. Ik vroeg me af of hij als hij ook geen flesvoeding wil wel gewone melk zou willen, maar ik heb het net uitgeprobeerd, en ja... hij wil wel gewone melk. Ze zei ook dat die smaken heel erg verschillend zijn, niet te vergelijken. Ze zei trouwens ook dat het vaker voorkomt bij kindjes die lang BV hebben gehad, dat ze ineens geen flesvoeding meer willen. 3x per dag dus een melkproduct. Ik ga proberen of Joey nu wel weer pap wil 's morgens, en zo niet zei ze, dan een boterham met melk. 'S middags melk en 's avonds na zijn eten een danoontje... of yoghurt
Maar krijgt hij dan wel minimaal 300ml melkproducten? Want dat heeft hij nodig, met name de vetten en calcium voor botten! Ik ben benieuwd wat je hem dan geeft!