Mijn zoontje van 2 jaar en 2 maanden verrast ons sinds 2/3 weken, iedere nacht met een serenade. Hij gaat dan heel hard zingen waardoor het hele huis (waaronder zijn zusje van 4 maanden) wakker is. Dit begint meestal tussen een uur of 02.00/04.00 en hij kan dat ook gerust een uurtje of wel 2 volhouden. Als je hem drinken geeft dan gaat het wel weer, maar daar wil ik geen vaste prik van maken. Voorheen heeft hij echt altijd geslapen als een roosje. Nooit klagen als hij naar bed moest en ook niet wakker worden. Hij slaapt overdag niet meer of maar soms, omdat hij daardoor ook wakker werd op een gegeven moment. Als we hem bij ons in bed pakken wil hij midden in de nacht gaan spelen, dat is dus ook geen optie. Herkent iemand dit?
Oh ik moet er stiekem om lachen, maar snap dat het niet leuk is! Ik opende dit omdat ik dus dacht dat je zoontje wakker werd en ging huilen of je wakker maakte. Dat heeft Finn dus de laatste tijd. Vandeweek om het uur aan mn bed gestaan. Een slokje water...pijn aan zn oor...even lekker kroelen... Dus ik hoopte dat ik hier tips voor kon krijgen. Ik zou in jullie geval duidelijk zijn. Naar zijn kamer gaan en zeggen dat dat niet kan midden in de nacht. Het is buiten donker (helpt bij Finn vrijwel altijd als ik dat zeg) en tijd om te slapen, morgen mag hij weer zingen. En hem dan consequent neerleggen in bed. Oh en geen drinken geven...dan ben je daar dalijk voor de rest van zn leven mee bezig...anders wordt dat idd een gewoonte! Zin het wel leuke liedjes? hihi!
Hier ook een mannetje die meerder keren per nacht wakker wordt. De ene keer slaapt hij vrij snel weer de andere nachten zijn we uren ermee bezig. Onze zoon is bijna 2. Zal het bij de leeftijd horen? Het is in ieder geval erg vermoeiend, gaap.
Ik heb 2 van die nachtbrakers. De oudste wordt nu van lieverlee rustiger en komt zelden meer 's nachts haar bed uit. Behalve rond 5 december. De jongste is regelmatig in de weer. Wij geven een knuffel en zeggen, dat papa slaapt, MArleentje slaapt en dan de overbuurmeisjes slapen en dan leggen we haar weer terug in bed. Soms lukt het en soms niet en dan heb je een korte nacht. Maar het gaat over, weet ik inmiddels uit ervaring.
Hier hebben we het rond die tijd ook gehad, ik denk een week of 4. Iedere keer snachts wakker voor een slokje water. Werd er niet goed van. Op een gegeven moment heb ik hem laten gaan, zonder dat we er heen gingen en was het weer over. Drink beker in zijn bed gezet, dus daar hoeft hij ons niet meer voor te roepen. Dus dat kan je nog proberen, verder is het denk een kwestie van tijd, want wij hebben het hier ook gehad. Het is nu weer over en hij slaapt als een roosje weer van half 8 tot 9.00uur zonder wakker te worden ( althans hij roept ons niet meer). En slaapt overdag dan ook nog eens 3 uurtjes.
Hier ook gehad! En het heeft best lang geduurd, werd er best gek van, ging beneden op de bank liggen. Ach, denk ik dan, beter dan huilen, toch? Nu het voorbij is, moet ik er wel om lachen, nu hopen dat nm 2 het niet gaat doen... Succes!
Wat grappig! Sorrie zie het helemaal voor me,eigenlijk best schattig! Ik heb geen tips maar zou het wel een keer opnemen als ik jou was
Moet er wel een beetje lachen, sorry, Beter dan huilen toch? Alhoewel ik goed snap dat het voor jullie niet zo grappig meer is, vooral als de kleine er ook wakker van wordt. Ik heb geen tips, wij zijn 's nachts al een jaar bezig met onze zoon. Ik hoop voor jullie dat het een fase is, dat zeg ik ook altijd tegen mezelf.
bedankt voor jullie antwoorden hoor. Het is ook wel weer heel schattig maar aan de andere kant, zijn zusje van 4maanden is een huilbaby geweest (kan er ook wel mee te maken hebben bij hem misschien), zij slaapt nu eindelijk wat beter en nu is dus onze zoon dan vaak 's nachts wakker. De liedjes zijn o.a.: ik houuuuu van jouuuu, alleeeeen van jouuu en: olifantje in het bos, laat je mama toch niet los... Ik snap wel dat jullie moeten lachen, het staat er ook wel lachwekkend als ikhet zo teruglees. Maar wat we tot nu toe geprobeerd hebben is indd, erheen gaan en uitleggen dat hij moet gaan slapen enzo, dan gaat hij zeggen dat hij wil spelen en heel hard huilen. Hij wil dan ook drinken, heeft erge dorst. Maar goed,dat iedere nacht doen is inderdaad geen goed plan. Het zalwel eenfase zijn. Bedankt voor al jullie goede tips.
Wij hebben dit ook wel eens maar wij hebben er maar 1 en hij valt vanzelf weer in slaap. Met een klein meisje dat wakker wordt is het een stuk lastiger natuurlijk. En als je naar zijn kamer gaat hem verteld zachtjes te zingen of te gaan slapen en dan weer weggaat? Gaat hij dan huilen?